ZF verzekering als je gedetineerd bent

• Eric

Ik ben geplaatst in het project BPP( dagdetentie). Ik ben bij het CWI geweest en moest me daar formeel inschrijven, want ik doe aan arbeidsgewenning bij mijn baas, waarbij ik na 29 juni weer in vaste dienst kom. Ik mag dus niets verdienen. Ik krijg ook geen uitkering, die wil ik ook niet, want ik heb nog wat spaargeld waarvan ik kan leven, dus ik hoef en wil geen uitkering. Maar nu moet ik me verzekeren, en dat gaat niet. Heel krom. Ik ben dus nog gedetineerd voor de Staat, loop nu dus buiten, doe aan arbeidsgewenning, maar kan me niet verzekeren. Wie weet raad?

• Opa Kees

Beste Eric…Verzekeren tijdens je Detentie is onmogelijk. Als je onder Justitie staat ben je volledig via het rijk verzekerd tegen ALLE ziektekosten.

Ook krijg je GEEN uitkering tijdens je detentie of andere bijdragen of kortingen.

Dat je bij het CWI ingeschreven moet staan zal wel met het project te maken hebben en vermoedelijke subsidies voor de Baas of overheid.

Kom je op vrije voeten dan wordt het verzekeren een moeilijke zaak.

En krijg je ergens een verzekering geregeld dan ga je meestal een extra hoge premie betalen.

Ik hoop dat je hier wat aan heeft….Het hier boven vermelde hebben wij uit onder vinding en uit betrouwbare bron.

Succes Opa

• Joep

hallo Eric,,

ik bel morgen even met een collega van dagdetentie en kom morgenavond met een antwoord,

groeten, Joep

• dolfijn

Hallo,

Ik vind dit heel raar, mijn vriend is nu thuis met ET en heeft zijn eigen gewoon ziekenfonds verzekerd, het was ook geen probleem,

wat wel duurder was was een wa verzekering dat is 3 maal zo duur, hij betaald nu 90 euro per jaar.

dit alles is geregeld via het ptc centrum in breda omdat hij aan een pp programma doet

groetjes dolfijn

• OPa Kees

Dolfie….Als je met ET bent hoef je toch geen eiegen ZF..Je bent namelijk via justitie verzekerd zolang je in detentie bent.

En waar moet je WA voor hebben als je ET hebt ????

• dolfijn

Hallo opa kees,

Nou volgens het PTC centrum die je begeleid tijdens je ET moet je je eigen WEL zelf verzekeren bij de ziekenfonds, ook kom je in aanmerking voor een bijstandsuitkering, wat betreft een wa verzekering, nou wat als je schade toebrengt aan iemand?? je weet maar nooit toch, maar dat zijn de eerste eisen die je zelf moet regelen van het PTC centrum, dus ja hun zulle het wel weten ze zijn immers van de justitie, anders hebben ze ons ook voor gelogen en dat geloof ik niet

groetjes dolfijn

• Opa Kees

PFFFFFFFFFFF ik weet het niet meer.

Geloof dat elke afdeling anders verteld of men weet het zelf niet of ze laten je zowijs als je bent en dan merk je het wel als het zover is.

Toch wel handig deze site,s voor lot genoten.

PS…

Ik weet ook niet alles..Maar geef graag door wat wij persoonlijk van de organitie te hoeren krijgen na vele vraag stelling en eindeloze volharding en steeds maar weer schrijven tot we een ons wegen…

Maaaaar de volhouwer wint.

gr. Opa

• Opa Kees

PFFFFFFFFF typen is niet mijn sterkste kant….

………….organitie te hoeren krijgen

Foutje:..ORGANISATIE te HOREN krijgen

• Eric

Ik moest een particuliere verzekering afsluiten, omdat ik een spaarrekening heb, kwam ik ook niet in aanmerking voor een uitkering (die wil ik ook niet, omdat ik toch spaargeld heb). Maar als je nog gedetineerd bent (werd mij verteld, maar nu lees ik zoveel meningen, ze weten zelf niet bij Justitie wat het is) blijf je onder hun verzekerd.

En zo'n verzekering kost toch al gauw zo'n 169 euro, daar moet je wel op rekenen.