BZT ? Joep ?

• Blacky

Hai, Joep,

en natuurlijk eventueel anderen die het antwoord op mijn vraag weten . :-)

Wanner kun je in aanmerking komen voor BZT ? Moet je hiervoor al veroordeeld zijn, een bepaalde tijd in voorarrest ziiten, of..??

En wie vraagt het aan en waar ??

Groetjes,

Blacky ;-)

• Joep

Hallo Blacky,

BZT (bezoek zonder toezicht) is regimair geregeld, dwz dat elke inrichting voor afgestraften mag bepalen of ze dat in die inrichting toestaan of niet. In de HvB's die ik ken, gebeurt dat niet, maar ook niet elke gevangenis heeft het op zijn lijst staan.

Aanvragen gebeurt bij de BSD,waarna in de meeste gevallen het detentieberaad (directeur, BSD, afdelingshoofd, psycholoog, reclassering) zich over de aanvraag buigen. Soms kan het afdelingshoofd het ook alleen beslissen, maar dat is per inrichtig verschillend.

groeten, Joep

• ruby

ik weet sinds deze wek dat in belgie de regels heeeel anders zijn.

daar heeft iedereen recht op BZT als ie langer dan 3 maanden vast zit.en dan 1 keer per maand.

maar ik mag nu ook 3 keer per week op bezoek en dan nog 1 keer kinderbezoek.

wat dat betreft is belgie wel makkelijker.

groetjes Ruby

• marhen

het verschilt inderdaad. In Vught moest je minimaal 4 keer op bezoek zijn geweest en dan kon je bzt aanvragen en dan nog maar hopen dat het goed gekeurd zou worden. In Scheveningen mag je om de 2 weken bzt en deden ze totaal niet moeilijk, 1 keertje bellen voor je toestemming en verder iedere keer op tijd zijn met de lijst invullen.

• djali.

oh blacky zou zo fijn zijn als je het voor elkaar zou krijgen gewoon ff samen zijn zonder steeds mensen op je lip te hebben.

en ruby dat is wel mooi dat je daar zoveel op bezoek mag, alleen jammer als je ver weg zo wonen dan is het nog zonde.

djali.

• ruby

gelukkig maar 50 km rijden dus is wel te doen

groetjes ruby

• Blacky

Dank jullie allemaal voor de reacties.Ik zal eens polsen hoe het bij de overmaze geregeld is.

Dank je, Djali, na bijna een jaar mag het wel een keer, dacht ik zo . Duim maar voor ons ;-)

Liefs, Blacky