Wie trouwt met zo'n man?

• Joep

Ex-marinier Paul S. (38) uit Kerkrade, die wegens viervoudige moord is veroordeeld tot twintig jaar cel en tbs met dwangverpleging, krijgt geen verlof om te trouwen. Hij treedt begin augustus in de gevangenis in het huwelijk met een jeugdliefde.

Zijn advocaat W. Anker bevestigt dat, maar wil verder niets kwijt over de trouwplannen van zijn cliënt. Hij zegt alleen dat de kans dat S. de gevangenis mag verlaten voor zijn huwelijk nihil is. Zijn andere advocaat, R. Corten, zegt niets: ,,Ik bemoei me niet met het privé-leven van mijn cliënt''.

Paul S. zit momenteel nog in het huis van bewaring in Roermond. Nu hij zijn cassatieberoep bij de Hoge Raad heeft ingetrokken, is zijn vonnis onherroepelijk geworden en moet hij binnen enkele maanden worden overgeplaatst naar een gevangenis. Waarschijnlijk komt hij terecht in De Geerhorst in Sittard.

Einde bericht.

Op deze site komen veel vrouwen. Ik zag dit bericht als nieuws op de site staan en dacht: Wat voor vrouw trouwt met een man die net tot 20 jaar en TBS is veroordeeld? Hij heeft zijn eigen vrouw, met wie hij overigens in scheiding lag vermoord, met nog drie leden van haar familie.

Begrijpen jullie zo'n vrouw?

groeten, Joep

• nikki

Nee, ik begrijp echt niet waarom iemand met zo'n man kan trouwen.Maar , het schrijnt dat de grootste moordenaars, vooral in Amerika, zakken vol fan-mail krijgen van vrouwen die met hun willen trouwen.Ach, liefde maakt blind??En er zijn nog genoeg moordenaars in spe, die ( nu nog) rustig een gezinsleventje hebben……de krant staat er deze week vol mee….ja,ja, ik weet het , ik mag niet op de zaken vooruit lopen, weet niet wat er speelt bij zo'n arme man die geen andere uitweg meer wist..bla, bla, bla……Groetjes Nikki

• Joep

We hebben het er hier al eerder over gehad dat er een verschil is tussen wanneer je al een relatie hebt met iemand en hij komt vast te zitten, of inderdaad fanmail sturen naar een veroordeelde misdadiger. Ik kan me voorstellen dat een partner onder het motto: in voor- en tegenspoed, bij haar man blijft en hem niet ogenblikkelijk laat vallen. Sterker nog, die houding kan ik bewondering voor opbrengen. Maar inderdaad, een man als Marc Dutroux die in de gevangenis huwelijksaanzoeken van vrouwen krijgt, dat begrijp ik dus niet. Vandaar mijn vraag, wat voor soort vrouwen doen dat?

groeten, Joep

• Gabriel2

Ik denk dat er wel psycho of andere logen zijn die een verklaring hebben voor dit fenomeen. Ik dit geval is het redelijk ‘ ongevaarlijk’ hij heeft 20 jaar en tbs. Thuis komen zal dus niet voorkomen. Dus je hebt wel de spanning ‘ kick’ om met zo'n persoon om te gaan maar je hebt jezelf ingedekt…….. ook onder vrouwen zijn er spanning zoekers.

en wat iemand anders schreef, veel mannen, maar ook vrouwen zijn er goed in om alle schuld en verantwoordelijkheid elders te leggen. En sommige vrouwen willen dan de eerste zijn die deze man begrijpt. Over jezelf voor de gek houden gesproken.

Wat mij veel meer bezig houdt is het feit dat in pakweg twee weken twee mannen hun vrouw en kinderen vermoorden en vervolgens zelfmoord plegen………Heel gewone gezinnen!!!!??????????

Ik ben zelf gehuwd geweest met een man die dreigde met geweld…… en het liep daar uiteindelijk ook op uit. Ik heb het heel moeilijk gevonden er uit te stappen omdat de dreiging er was. Ik geloofde dat als hij zei….. Ik vind je overal en doe je wat aan… het ook zou gebeuren. Hij moest eerst echt gaan slaan voor ik wegging.

en toen ik ging zei de omgeving. jullie leken zo'n leuk gezin. Leuke kindertjes, alles netjes voor elkaar, altijd welkom noem maar op.

En ik weet nu dat ik degene was die het systeem in stand hield.

angst is een slechte raadgever en mijn vraag sindsdien is hoe onderken ik dat het niet goed gaat in het gezin van de ‘buren’. en hoe maak ik het bespreekbaar.

Ik doe dit wel door vaak mijn eigen verhaal te vertellen en te laten zien dat het overal gebeurt…….. geweld in een gezin.

Als we er met elkaar in slagen daar meer openheid in geven wordt het voor de gezinnen die vast zitten in zo'n systeem makkelijk hun probleem op tafel te leggen.

Gabriel

• nikki

Ja, misschien is het enige “voordeel”( klinkt raar, maar ik weet het niet anders te zeggen) dat je, wanneer een vrouw wil trouwen met een man die voor ernstige delicten vast zit, ( de fan-mailtypjes , heb ik het over) in iedergeval weet waar je aan begint.En zoals je al schreef , het is beangstigend te weten dat er in veel gezinnen een tijdbom aan het tikken is……………………..Nikki

• Blacky

Hai, Joep,

ik weet het niet. Ik kan enkel voor mezelf spreken. Har en ik willen gaan trouwen. We zijn nu 5 jaar samen, en weten allebei zeker dat we met elkaar verder willen.

Wat de toekomst gaat brengen weten we niet ; we weten enkel wat er NU speelt. Dat er geen leuk bruiloftsfeest kan worden gegeven weten we allebei. Maar wat we ook weten is, dat wanneer je getrouwd bent en de een overkomt iets, de partner automatisch bericht krijgt. Bovendien willen we graag dat onze spullen van ons blijven, en niet naar een ander toe gaan wanneer 1 van ons komt te overlijden.

Har zal lange tijd moeten zitten. Gedurende die tijd willen we dat beetje zekerheid dat we kunnen krijgen ook hebben. Hij heeft mij nooit iets misdaan, integendeel. De reden dat hij deed wat hij deed kwam mede voort uit angst om mijn veiligheid.

Ik weet niet of ik onder de “categorie” val die jij bedoelt. Ik weet enkel dat ik erg veel van hem hou, en inderdaad voor- en tegenspoed met hem wil delen.

Blacky ;-)

• nikki

Nee, hoor, volgens mij val je buiten de“ categorie”.Ik had het over het bericht van Joep, die vroeg wat voor vrouwen trouwen met b.v. die marinier die zijn hele schoonfamilie had vermoord.Die Daimler(?), die man die al die jongens had vermoord en opgegeten in Amerika, had tot aan zijn doodsvonnis ook veel fanmail van vrouwen en meisjes die met hem wilde trouwen…….. Zulke vrouwen, begrijp je, zeg maar de celpoezen?( niet te verwisselen met formule 1 pitts-poezen, weet ik veel hoe ik ze moet noemen???????????)………..Nikki

• Blacky

Hm… Meer de “jailbird-groupies” ? :-)

Blacky

• Joep

Nee Blacky, als we al in categorieen gaan indelen dan bedoel ik jou inderdaad niet,maar vrouwen die schrijven naar gevangenen en een relatie aangaan. Ik vind de term jailbirdgroupies wel passend.

En inderdaad is het wel veilig. Wat Gabriel2 al schreef. Hij kan je niks doen, want er is toezicht bij bezoek, dus kan je zelf je grenzen aangeven. En die mannen schrijven brieven, maken gedichten en tekeningen, zijn nooit dronken.

Dus ik geloof dat dat aspect zeker meetelt.

groeten, Joep

• Blacky

Maar zou een Paul S. niet ook BZT krijgen ? Dan is er toch niemand die haar beschermd ? En ja, Har schrijft, maar niet zoveel als dat hij belt. Hij schrijft geen gedichten, maakt geen tekeningen voor me. En als hij boos of teleurgesteld is, laat hij dat gewoon merken. Net als ik, overigens.

Ik zou me kunnen indenken dat iemand een brief stuurt naar een man als Dutroux, om hem eens flink de oren te wassen, maar verder…. Ook ik hoef geen verhalen te horen over een slechte jeugd of dat soort pit-bull-shit. …

Groetjes, Blacky