rechtzaak

• mirella

hallo mensen, ik heb een vraag en misschien kan een van jullie me erbij helpen??? Mijn vriend heeft een tijdje vastgezeten op verdenking van fraude, valsheid in geschriften. in de rechtzaal was de uitspraak acht maanden gevangenisstraf! nu gaat hij in hoger beroep is het waarschijnlijk dat die straf nog lager uitvalt en moet hij dan die hele acht maanden uitzitten of word ie nog gekort bij goed gedrag??

• tam

hai

ja het kan zo zijn dat de straf lager uitvalt maar het kan ook zo zijn dat de straf hoger uit valt

en ja er gaat 1 derde vanaf

groetjes tam

• Sip

Pas als er meer dan 1 jaar is gevorderd gaat er 1 derde van het totaal af. En zoals je al aangeeft wil hoger beroep niet zeggen dat je dan een lagere straf krijgt. In dat geval zouden ze de eerste rechtspraak kunnen overlsaan.

• Seniorbewa

Eerder vrij komen voor goed gedrag kennen we in Nederland niet.

• Paullien

Hoe kan je nou GOED gedrag hebben als je vast zit ??

• dolfijn

Hallo paullien,

Ik denk dat jij weinig weet van een gevangenen, maar je kunt je eigen ook GOED gedragen in een inrichting , dat noemt men goed gedrag.

Bij slecht gedrag beland je namelijk in de ISO ( ligt eraan wat je doet)

Je komt er niet eerder mee vrij, maar het helpt je wel met b.v. aanvragen voor half open enzo

groetjes dolfijn

• darksecret

nou om eerlijk te zijn bvind ik het nog belachelijk laag! 8 mnd is toch niks?!! beetje triest dat ie in hoger beroep gaat. het is toch een echte kerel?!:-))))

• mirella

Hallo alle mensen die op mijn vragen antwoord hebben gegeven het meeste was trouwens bij navraag van zijn advocaat niet goed maar toch bedankt voor de reactie

• ruby

pfff 8 maanden je mag in je handjes klappen met die uitspraak.

• darksecret

ja dat bedoelde ik dus ook (zie bovenstaand bericht)..ik bedoel waar gaat het over?!!!:-))