strafonderbreking

• tijgertje

mijn vriend zit nu bijna een maand in een tbs kliniek en hoelang die daar moet blijven weten we niet

nu zijn er persoonlijke probklemen en is mijn vraag ken hij nu straf onderbreking of iets dergelijks aan vragen

of wat moet er zijn om daar voor in aan merking tekomen en wat zijn de voorwaarden wie ken mij hier iets meer over vertellen

alvast bedankt

groetjes tijgertje

• Joep

Als iemand nog maar zo kort in een tbskliniek zit denk ik niet dat iemand strafonderbreking krijgt.Hij zit nog in observatie en de behandeling moet nog beginnen. Bovendien denk ik niet dat een tbs-er strafonderbreking kan krijgen. Hij zit toch niet een straf uit, maar er is een maatregel opgelegd. Ik denk dat hij nu niet meer onder de rechtervalt, maar onder de staf van de kliniek en daarmee onder die afdeling van het ministerie.

Bij een sterfgeval of begrafenis zou het misschien mogelijk zijn een aanvraag in te dienen om onder begeleiding daarheen te mogen, maar na een maand???

Ik geef je weinig kans.

groeten, Joep

• tam

nou het is eigenlijk net zo als in een gevangenis

en dat houd in als er een overlijden van een familie lid is ,en dat moet dan ook nog eerste graad zijn

en ook komt er nog eens bij dat hij daar net zit dus kennen ze hem nog niet acht en dat zal ook wel meespelen

ik weet niet over wat voor soort problemen het gaat

maar ik weet wel dat ze heel moelijk zijn

groetjes en vel succes

tam