plaatsing

• Ro

Ik vroeg mij laatst af hoe er wordt bepaald in welke gevangenis een gedetineerde zijn straf moet uitzitten.

Letten ze op persoonlijke voorkeur of woonomgeveing? Gebeurt dit gewoon selectief? of waar toevallig ergens een plaatsje vrij is?

hoop dat iemand mij uit mijn nieuwsgierigheid kan helpen

xxxxxx

Robin

• Joep

Eerst wordt bepaald in wat voor type inrichting de betrokkene geplaatst moet worden. Dan wordt er gekeken naar de regio waar iemand vandaan komt.

Dit geldt voor gevangenissen.Voor huizen van bewaring geldt over het algemeen dat het in het arrondissement is waar het delictgepleegd is en waar de betrokkene moet voorkomen.

groeten,Joep

• tam

nou joep niet lullig bedoelt miaar mijn ervaring is dat ze ze gewoon maar ergnes heen stuuren en er totaal niet gekeken word na waar iemand vandaan komt

wat ik wel weet is dat er altijd overplaatsing mogelijk is en dat je dan op een wachtlijst geplaats word

groetjes

tam

• Joep

Er moet natuurlijk wel plek zijn en anders wordt iemand inderdaad ergens anders geplaatst.

• Ervaring

Nou onze ervaring is dus ook anders.De rechtszaak was in Assen en hij werd in Leeuwarden in HvB geplaats.

Of is dat dan de dichtsbijzijnde….als dat zo is Sorry voor mijn reaktie….

groetjes

• Joep

Nog een ander punt is dat er mogelijk mededaders zijn. Dan komen ze elk in een verschillend HvB terecht om het onderzoek niet te bemoelijken.

En het voorbeeld wat jij geeft kan ook met de verschillende regimes in de HvB's te maken hebben.

groeten, Joep

• Ro

tnx voor jullie reacties!!