gratie Paus???

• Astrid

Hoi! Weet er toevallig iemand of er nu gratie wordt gegeven i.v.m. het overlijden van de Paus (en dan m.n. in Italië) of zijn dit alleen maar geruchten? Het zou namelijk wel heel mooi zijn als het waar is…

Groetjes, Astrid

• Sip

Niks van gehoord

• Joep

Lees het topic Gratie maar eens door. Daar wordt verteld dat het in Portugal wel gebruikelijk is, maar van Italie weet ik het niet. En niet ivm het overlijden van de paus, maar door de komst van een nieuwe.

En hier kan ik me niet voorstellen dat protestanten als koningin Beatrix en minister Donner veel met de paus hebben, dus gratie hier? Ik zou aar ophet 25jarig ambtsjubileum van Beatrix wachten.

groeten, Joep

• Astrid

Hoi Joep,

Bedankt voor je info. Ik wilde juist weten of er in Italië gratie wordt verleend want daar zit m'n vriend. Het is inderdaad logischer dat het dan gebeurt bij de komst van een nieuwe Paus. Tegen de tijd dat er een nieuwe paus is, is hij misschien allang weer thuis als ze daar tenminste een beetje opschieten met de uitzettingsprocedure.

Ik wacht wel geduldig af…

Groetjes, Astrid

• bren

astrid heb je al eens geinformeert bij de nederlandse ambassade in Italie. Het zou kunnen zijn dat die 3 jaar die gegeven word alleen voor italianen geldt.

Bij ons is nog niks bekent, alleen mij man zei dat er in Rusland 1 jaar gratie word verleent en in Italie 3 jaar. Heeft daar in kranten en nieuws gezeten…..De voorwaarden weet ik dus niet….misschien is het wel gedetineerdenpraat, maar ik zou denk ik toch even contact opnemen met of jullei advo of het conzulaat..

groetjes bren

• Joep

Gewoon wachten op de witte rook!

• cindy

hey astrid,er word inderdaad gratie verricht door het overlijden van de paus in italië,gedetineerden krijgen een straf vermindering van 2 jaar,dit geld niet voor maffioso's,moordenaars,drugshandelaars enz,dus niet voor grote jongens.mijn vriend(die ook vastzit in italië) vertelde het me,het stond in de italiaanse kranten,maar helaas geld het niet voor hem.hoop dat ik je hier genoeg mee geholpen heb,volgens mij heb jij me ook eens geholpen,als je dezelfde astrid bent.groetjesssssssssssssss

• dolfijn

wat jammer dat het niet voor jullie telt.