Even een vraag, het zit me erg hoog. Ik werk in een verpleeghuis, waar wij sinds kort een asielzoeker hebben wonen. Deze man is erg zelfstandig, maar vrouwen zijn erg minderwaardig. Deze man weigert dus zelfstandig te zijn op een begeleidende afdeling.
Deze man heeft een aantal verschillende besmettelijke ziektes, die door bloed en urine overdraagbaar zijn, Hij weet dit zelf erg goed.
Na een, zoveelste, confrontatie heeft deze man dus een volle urinaal naar me gegooid!! Later ook naar mijn collega.
Hij vind dat wij discrimineren en er voor zijn om te werken, en alles maar gewoon moeten zien,
Er zijn verschillende disciplines bij gekomen. Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik tegen een bewoner van me eigen afdeling aangifte doen?? Of moet dit binnen verpleeghuis opgelost worden. Deze man is al meerdere malen erg agresief geweest. Ik vind het een grote bedreiging, dat deze man in zijn woede aanvalllen, mij dus opzettelijk wil besmetten, met ongeneeslijke ziekten. Let wel deze man is van normaal functionerend niveau.
Ik weet niet of ik op de goede site zit om dit te bespreken, maar ik was zoekende en kwam dit tegen.
Hopelijk kan iemand me een antwoord geven wat mij in ieders geval op de goede weg zet.
Groetjes