wat kan ik doen

• daan

Even een vraag, het zit me erg hoog. Ik werk in een verpleeghuis, waar wij sinds kort een asielzoeker hebben wonen. Deze man is erg zelfstandig, maar vrouwen zijn erg minderwaardig. Deze man weigert dus zelfstandig te zijn op een begeleidende afdeling.

Deze man heeft een aantal verschillende besmettelijke ziektes, die door bloed en urine overdraagbaar zijn, Hij weet dit zelf erg goed.

Na een, zoveelste, confrontatie heeft deze man dus een volle urinaal naar me gegooid!! Later ook naar mijn collega.

Hij vind dat wij discrimineren en er voor zijn om te werken, en alles maar gewoon moeten zien,

Er zijn verschillende disciplines bij gekomen. Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik tegen een bewoner van me eigen afdeling aangifte doen?? Of moet dit binnen verpleeghuis opgelost worden. Deze man is al meerdere malen erg agresief geweest. Ik vind het een grote bedreiging, dat deze man in zijn woede aanvalllen, mij dus opzettelijk wil besmetten, met ongeneeslijke ziekten. Let wel deze man is van normaal functionerend niveau.

Ik weet niet of ik op de goede site zit om dit te bespreken, maar ik was zoekende en kwam dit tegen.

Hopelijk kan iemand me een antwoord geven wat mij in ieders geval op de goede weg zet.

Groetjes

• Seniorbewa

Hoi Daan,

Misschien kun je deze vraag beter op het politieforum zetten.

www.infopolitie.nl/forum/phpbb2/index.php

• marhen

of kijk even op een pagina van de gezondheidszorg. http://verpleegkunde.startpagina.nl/ of op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=517

Gr Jet

• Opakees

Tja je moet dit dus aan de directie voorleggen en eventueel in de ondernemingsraad gooien.Tevens kan je de directie aansprakelijkstellen voor eventuele gezondheids gevolgen.

Als je 100% zeker bent van de zaak ,dat het levens bedreigend / besmettrelijk is MOET je ten alle tijden aangifte doen.

Het valt dan onder poging tot moord of zwaar lichaamlijk letsel ten gevolge.

• Mel

Volgens mij kun je hier gewoon aangifte van doen bij de politie hoor. Mijn collega heeft eens een (stalen) po naar haar hoofd gesmeten gekregen en wilde hier ook aangifte van doen. Uiteindelijk is het intern opgelost maar ik denk dat het wel kan.

Succes ermee!

Mel

• Joep

Het lijkt me allereerst een kwestie van beleid dat mensen begrensd worden. Als ze dit soort zaken ongestraft kunnen doen wordt het een janboel en krijg je geen respect. Dus: iedereen moet duidelijk weten dat dit niet gepikt wordt en dat er aangifte gedaan wordt. Daar zijn jullie als werkenden verantwoordelijk voor. En jij moet daarin ondersteund worden door management. Dus: rap aangifte doen, zowel in je eigen belang, het belang van je collega's, alsook het belang van deze patient die nu niet weet waar hij aan toe is en wat mag en niet mag.

groeten, Joep

• Hyperactief

Of gewoon het Startpagina politie prikbord no.: 18 …… Groetjes v Hyperactief

• marhen

wat ook een mogelijkheid is naar de klachtencommissie ( deze zijn er niet alleen voor de bewoners maar is er ook voor het personeel) gaan van het verpleeghuis.

Hier zitten mensen in die niets met het huis te maken hebben. Kijk wat de uitspraak is en ga dan verder over op eventuele acties.Wat je bv ook kan doen is met z'n 2en de kamer binnen en zodra er wat gebeurd loop je direkt weg om verdere confrontaties te voorkomen. Zorg ook dat alles goed gerapporteerd staat zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen.

Gr Jet

• tam

nou ik kan je aleen zeggen wat ik zelf zou doen

als het verpleegtehuis zelf geen stappen onderneemt

dan zoi ik echt zelf werk van maken ,want zoals je zelf al zegt met die besmettelijke ziekten loop je zelf ook gevaar

veel succes

tam