Discriminatie, of niet?!?!

• Arlette Maassen

Goede avond,

Na een strafrechtelijke vervolging en een noodzakelijk gevolg van een strafblad, is mijn vriend uit de verzekering van de auto gegooid.

Mijn vraag of discussie is dus, waarom zit de maatschappij zo in elkaar????

Dit is zijn eerste ververvolging en notabene voor het in elkaar slaan van de man die onze dochter sexueel misbruikt heeft!!!!!

Hij kan nu bij geen enkele verzekeringsmaatschappij terecht voor een nieuwe verzekering voor zijn auto!!!!

Ik vind dit gewoon discriminatie en zo maken ze het exgedetineerde het wel heel moeilijk in Nederland.

weet iemand hoe deze wetgeving inelkaar zit en hoe denken jullie hierover????

Als je nu vervolgd bent voor drank achter het stuur of voor andere verkeersovertredigen, dan kan ik daar nog begrip voor opbrengen, maar als e nu al 17 jaar schadevrij bent, dan zakt mijn broek hier van af!!!!!!!!!

Groetjes Arlette

• Joep

Hallo Arlette,

het is niet standaard dat iemand dan uit de verzekering gegooid wordt. Belangrijk is de relatie met de tussenpersoon van de verzekeringen. Ik heb een voorbeeld van een man, die open kaart speelde en toen alsnog uit de verzekering gegooid dreigde te worden, maar toen aanbood om al zijn andere verzekeringen bij diezelfde tussenpersoon onder te brengen en toen kon het ineens wel. Misselijke praktijken (van die tussenpersoon), maar het geeft wel aan dat je er niet altijd uit gegooid wordt. Voor verkeersdelicten is het standaard dat je eruit geknikkerd wordt. En een pyromaan zal moeilijk een brand- en inboedelverzekering krijgen.

groeten, Joep

• sanitas

Ik heb het zelfde probleem gehad,ben in beklag gegaan helpt niet.op deze manier wordt je dubbel gestraft,Ben er pisnijdig over maar je staat machteloos,de advocaat zegt dat ze dit recht hebben.Nu staat de auto op mijn vrouw haar naam.Er zijn wel verzekeringmaatschappijen die je willen nemen maar die zijn 3keer zo duur

• darksecret

Welkom in ons landje zou ik zo zeggen! de hele fucking politiek is toch zo?! als je een inbreker neersteekt als ie in JOUW huis inbreekt wordt JIJ strafrechterlijk vervolgt. JA HOOR HUP HOLLAND HUP!