PI Almere

• joy

Ok gisteren moest mijn vriend voor de rc verschijnen en in de middag zouden we de uitspraak horen (hij zit voor mishandeling) de hele middag lopen ijsberen in huis niet gehoord uiteindelijk belde hij zelf om te zeggen dat hij morgenochten (donderdag) de uitspaak zal horen. (en zijn proeftijd van 2 jaren zijn nog niet om) Nu vanochtend stond er op mijn antwoord apparaat de advocate van hem dat ze alles geprobeerd had maar dat het niet gelukt is om hem vrij te krijgen en hij weer is ingesloten en ze zij dan wel dat er weer een zitting komt waar hij moet verschijnen maar niet hoe lang dat duurt en als laatste zei ze ik ga nu 4 daagjes met vakantie daag. ik vindt dat zo makkelijk gezegd terwijl ik haar niet eens persoonlijk heb gesproken, ik wil gewoon precies weten waar ik aan toe ben, mijn meid van 8 had een mooie tekening gemaakt voor haar papa dat hij thuis kwam en nu ja moet ik die maar opsturen en haar weer gaan vertellen dat hij niet komt.

ik moest het even kwijt.

groetjes joyce

• Joep

Hallo Joyce,

het is altijd vervelend als je ergens op rekent en het gaat niet door en zeker wanneer er kinderen bij betrokken zijn. Maar de advocate had je aan het begin kunnen vertellen, dat wanneer iemand een delict pleegt in zijn proeftijd, hij (bijna) altijd de voorwaardelijke straf die daarbij hoort, eerst moet uitzitten. Dus ik weet niet hoeveel maanden voorwaardelijk er bij zijn proeftijd hoorden, maar ik zou er maar op rekenen dat hij die moet uitzitten en dat dan zijn nieuwe delict nog voor de rechter moet komen.

sterkte, Joep

• joy

Bedankt voor je antwoord, misschien dat je dit ook weet mijn vriend heeft een lening en aan aantal schulden (wij wonen niet samen) waaraan hij elke maand een bepaald bedrag verschuldigd is. Nu heeft hij vanmiddag gehoord dat zijn voorarrest met 30 dagen verlengd wordt en van zijn werk had hij 2 weken vrij gekregen maar nu met die 30 dagen is de kans groot dat hij ontslagen wordt. Maar hoe zit dat dan met zijn schulden en die lening die kan hij niet betalen zonder inkomen.

Weet iemand hoe dat zit?

groetjes joyce

• Joep

Rustig aan Joyce. Hij is nog niet ontslagen. En hij heeft hele dagen tijd om daarover na te denken. Geloof me, jij hebt meer aan je hoofd dan hij. Hij kan zelf contact met zijn werkgever opnemen, mocht het langer duren en mogelijk afspraken maken. En hij kan ook altijd zelf contact met schuldeisers opnemen, mocht dat nodig zijn. Wat ik eerder al schreef: doe niets overhaast, want later krijg je de verwijten dat je precies het verkeerde hebt gedaan.

sterkte, Joep