Graag advies. Mijn oudste zoon (nu 22) heeft ongeveer vier jaar geleden gesolliciteerd bij de min. van defensie. Hij was goedgekeurd en al en hij had een startdatum. Hij was bang, hij wilde niet meer gaan. Hij wilde niet van huis een tijdje weg. Oke, niet gegaan dus. Nu heeft hij spijt natuurlijk en hij wil weer proberen. Maar inmiddels heeft hij wel ongeveer 8 weken in de gevangenis gezeten. Ik zal meteen ook vertellen waarom: De politie moeilijk gemaakt toen de politie een vriend mee wilde nemen, en daardoor kwam wat trek en duwwerk bij aan te pas. Hoe durfde hij? Tegen de politie notabene, en natuurlijk een beetje te veel op. Maar oke, hij was 19 en heeft dus even hiervoor vastgezeten. Voor de rest heeft hij geen problemen met de justitie. Moet hij in zijn sollicitatie dit melden? Ik denk als hij niks zegt en hij wordt goed gekeurd en ze zien dat hij zijn werk goed aan kan, krijg hij dan niet een tweede kans in zijn leven? Het was uiteraard stom wat hij heeft gedaan. Vrienden onder elkaar, een borrreltje op, kan gek gaan lopen. Op een avond je toekomst in gevaar brengen. Als hij het meteen vertelt kunnen ze nooit zien hoe hij werkt. Graag wat advies voor ons.