Wapenstok

• Joep

Ik heb nooit gezien in al die jaren dat PIW-ers standaard met wapenstok uitgerust waren. Mogelijk een bijstandsteam, maar geen gewone PIW-ers.

En zo'n Peter, die blijkbaar heel negatieve ervaringen opgedaan heeft in het werken bij justitie, moet gewoon blij zijn dat hij weg is en niet gefrustreerd natrappen.

groeten, Joep

• Jos

Ik heb het over bewaarders ofwel de beveiliging. PIW'ers lopen per definitie niet met wapenstok.

Jos

• speurneus

Geval wapenstok dragers….

Ik heb mij goed georienteerd en geinformeerd..Maar in 3 HVB heb ik bij geen enkele bewaarder (ster) een wapenstok kunnen ondekken. Ja bij een een heel kleintje maar die gebruikte hij prive…… doeiiii

Zover mij bekend is dat bij bewaarders ook verboden volgens de wet op de weerkorps..

• Jos

Beter orienteren en informeren ;-)

• Seniorbewa

Hoi speurneus,

Bewaarders vallen niet onder de wet op de weerkorpsen. Particulieren beveiligers wel, en dat zijn wij niet.

• Joep

Ik reageerde ook op dat bericht van (the) Peter, die met zo'n verhaal kwam.

• (The)Peter

Het is niet natrappen tegen justitie.

De sfeer in een bajes wordt gemaakt door de directie.

Als je een flut directie heb die zelf niet goed weten wat eigelijk hun taak is krijg je een klote sfeer.

Daarbij moet je met kunnen denken en werken als een ambtenaar. En dat is me iets wat me nooit echt gelukt is in 9 jaar tijd.

Ik heb in die 9 jaar nooit kunnen wennen aan het overbekende afschuif systeem.

(The)Peter

• Joep

(The)Peter schreef:

>

> Het is niet natrappen tegen justitie.

> De sfeer in een bajes wordt gemaakt door de directie.

> Als je een flut directie heb die zelf niet goed weten wat

> eigelijk hun taak is krijg je een klote sfeer.

> Daarbij moet je met kunnen denken en werken als een

> ambtenaar. En dat is me iets wat me nooit echt gelukt is in 9

> jaar tijd.

>

> Ik heb in die 9 jaar nooit kunnen wennen aan het overbekende

> afschuif systeem.

>

> (The)Peter

De sfeer in de bajes wordt gemaakt op de werkvloer, hoe personeel met gedetineerden en collega's omgaat. Wijzen naar de directie of het ministerie is juist afschuiven!! En ik heb inmiddels veel directies meegemaakt, maar dat heeft me nooit belemmerd in mijn werk. En denken als een ambtenaar doe ik ook niet (denken die eigenlijk?). Goed dat je eruit gestapt bent en ik hoop dat je het nu meer naar je zin hebt.

groeten, Joep

• Hyperactief

De sfeer in de bajes wordt gemaakt op de werkvloer, hoe personeel met gedetineerden en collega's omgaat. Wijzen naar de directie of het ministerie is juist afschuiven!! En ik heb inmiddels veel directies meegemaakt, maar dat heeft me nooit belemmerd in mijn werk. Aldus : Joep.

Hoi Joep, jou ervaring staat niet standaard voor heel Nederland, en Het Nieuwe Loyd is gesloten om een conflict met de directie….. Groetjes v Hyperactief

• senior piwer 2

Wat is er mis dan met Scheveningen???????