PI Almere

• joy

Mijn vriend is vrijdagnacht opgepakt wegens een vechtpartij in Haarlem en daarvoor werd hij naar politiebureau in Haarlem gebracht, en vandaag moest hij boor de rechter commissaris verschijnen en omdat ik om 16.00 uur nog niets had gehoord ben ik gaan bellen met de rechtvank maar die wilde mij niets vertellen daarom ik het politiebureau gebeld enjreegik te horen dat hij dat hij naar PI in ALMERE is gebracht.

Ik heb daarheen gebeld maar daar wilden ze mij niet vertellen hoe lang hij daar moest blijven, en omdat ik verder nog niets van een advocaat heb gehoord weet ik ook niet wat ik met zijn werk moet doen.

Wie weet hoe in deze PI aan toe gaat:

mogen ze standaard 1 keer bellen?

Moet ik een budgetcard kopen zodat hij mij kan bellen?

Kan ik hem geld geven, zodat hij een tv kan huren?

wie kan mij daar antwoord opgeven?

• Joep

Hallo Joy,

vervelend dat je van niks weet en maar moet afwachten. Een paar tips: Ga niet achter een advocaat aan, want die heeft hij al. Die is toegevoegd op het poitiebureau en iig bij de RC. Zijn werk zou ik niet bellen, want stel dat jij opbelt en dat hij net met een heel ander verhaal gebeld heeft? Hij krijgt de gelegenheid om 1 keer te bellen, maar misschien heeft hij dus naar zijn werk gebeld, dat weet je niet.

Geld overmaken kan nog niet, wantdan moet je zijn detentieregistratienummer hebben en dat weet je niet. Hij krijgt wel een tv. Je kan dus eigenlijk niets doen nu, behalve wachten tot hij contact met jou opneemt via zijn advocaat of zelf.

Doe alsjeblieft geen overhaaste dingen waar je later spijt van krijgt.

Sterkte, Joep

• Gabriel2

Beste Joy,

Ik heb niets toe te voegen aan het verhaal van Joep maar wens je wel veel sterkte. In deze fase dat je moet wachten en niets weet duurt elk uur lang.

Heb geduld en probeer bezig te zijn met andere dingen die je aandacht afleiden.

Veel sterkte

Gabriel

• joy

vanochtend ben ik kleren wezen brengen en heb ik geld voor hem gestort want ik belde gisteren naar almere, en bij binnenkomst mocht hij kiezen uit een pakje sigaretten of een telefoonkaart en hij koos voor sigaretten, maar vanmiddag heb ik hem eindelijk gesproken en het gaat naat omstandigheden goed en hij moet 14 dagen blijven en dan weer voor de rechter commisaris verschijnen en dan hopen dat hij vrijgesproken wordt. Met zijn werk heb ik kunnen regelen dat hij vanaf vandaag 2 weken vriij heeft dus ik hoop zo dat hij dan vrij komt dan kan ie weer aan de slag.

groetjes :

• ikkie

hallo

Mijn vriend zat vorig jaar vast. Hij mocht wegens goed gedrag elke dag 10 minuten bellen. anders is het maar 1 keer in de week.

Ik kocht geregeld een budget phone card voor hem van 10 euro. als hij je belt kun je hem het kaartnummer en de pincode daarvan aan hem geven. Maar als je hem schrijft, kun je dat ook in de brief zetten.

Gevangenen krijgen per maand iets van 10 euro zakgeld. Je mag ook geld naar hem storten, maar dat moet dan op het bankrekening nummer van de betreffende gevangenis.. met zijn celnummer en naam eralles bij. en de naam van de gevangenis, maar daarover moet jezelf met de desbetreffende gevangenis contact opnemen. Televisie moet hij huren, hier moet hij per maand geloof ik voor betalen.

ik hoop dat je hier iets mee kunt. doei doeijoy schreef:

>

> Mijn vriend is vrijdagnacht opgepakt wegens een vechtpartij

> in Haarlem en daarvoor werd hij naar politiebureau in Haarlem

> gebracht, en vandaag moest hij boor de rechter commissaris

> verschijnen en omdat ik om 16.00 uur nog niets had gehoord

> ben ik gaan bellen met de rechtvank maar die wilde mij niets

> vertellen daarom ik het politiebureau gebeld enjreegik te

> horen dat hij dat hij naar PI in ALMERE is gebracht.

> Ik heb daarheen gebeld maar daar wilden ze mij niet vertellen

> hoe lang hij daar moest blijven, en omdat ik verder nog niets

> van een advocaat heb gehoord weet ik ook niet wat ik met zijn

> werk moet doen.

>

> Wie weet hoe in deze PI aan toe gaat:

>

> mogen ze standaard 1 keer bellen?

> Moet ik een budgetcard kopen zodat hij mij kan bellen?

> Kan ik hem geld geven, zodat hij een tv kan huren?

>

> wie kan mij daar antwoord opgeven?

• joy

Woensdag as moet hij opnieuw voor de Rc verschijnen en hopen dat hij vrijgesproken wordt zijn advocate heeft een brief van zijn werkgever gehad dat hij die 2 weken dat hij nu moets zitten vrij had gekregen en nu moet nog een boete betalen van 1155 euro anders 56 dagen zitten, ik ben nu van alle kanten geld aan het verzamelen. jullie horen nog van mij