electronis toezicht

• carmen

wie kan mij wat vertelen over de electronis toezicht hoe gaat dat mijn vriend moet nog drie maanden ziten en als alles goed gaat komt hij over 3 weken thuis met een bandje hoe gaat dat in ze werk en ze zijden tegen mij dat ze werk zoeken voor hem krijgt hij hier wel voor betaald en mag hij wel uit huis met dat ding alvast bedankt

• Joep

Hij moet een schema maken in overleg met de reclassering wat hij gaat doen en op welke tijd. Hij mag niet zomaar even het huis uit. Ze helpen hem met werk zoeken en een gedeelte mag hij houden. Laat het even goed uitleggen door de reclassering.

groeten, Joep

• opakees

Ons is medegedeeld dat het loon wat ze verdienen 100% mogen houden.

Zij moeten van Maandag t/m Vrijdag, 26 uur buitenshuis werkzaamheden hebben/doen. Als de mogelijkheid er is mag dat bij de eigen werkgever.

Is die er niet dan worden ze tewerkgesteld bij instellingen waar de reclassering contact mee hebt en waar nog meer gedetineerde of mensen met taakstraffen te werkgesteld zijn.Dat kan zijn bij de eigen gemeente en de mogelijkheid dat je in je eigen omgeving moet werken.

En op Zaterdag en op Zondag mogen ze 2 uur buitenshuis zijn, op van te voren vast gestelde tijden.

Het signalering dedectie apparaat kan zowel op de vaste telefoonlijn als op een mobiele telefoon aangesloten worden.

Je hoeft dus niet perse een vaste telefoon aansluiting te hebben.

gr. Kees

• djali

normaal is het zo, dat de uren die je naar buiten mag voor vrije tijd per wk opgebouwd wordt.. 'tis dus niet zo dat je altijd alleen maar die twee uur per weekend buitenhuis mag/kan doorbrengen.

hoe dan ook suxxes ermee, dit is altijd beter dan binnen… ook al is het wel ffkes wennen, want je bent dus nog steeds niet vrij. maar als je een tuin hebt kan je altijd binnen een straal van zoveel meter gewoon ff een fris neusje halen. :-)

djali.