ProDeo advokaat

• bren

even een vraagje…kan elke advokaat als hij/zij wil pro deo werken….of vertraagt het dan het proces…..

• Joep

Nog sterker… elke advocaat is verplicht een bepaald aantal zaken per jaar pro deo te doen. Nou kiezen de toppers als pro deo zaak dan wel een grote met veel publiciteit, maar het blijft gratis. Een aantal grote advocatenkantoren in Nederland hebben bijv. 1 vennoot die alleen maar pro deo werkt, zodat de anderen dat niet hoeven en ze als kantoor toch hun jaarlijkse quota halen.

groeten, Joep

• djali

ik heb inmiddels begrepen, dat lang niet meer alle kantoren prodeo doen> hoe zit dat dan.

want toen ik een goede advocaat had gevonden voor iets familiers, zei die me sorry maar wij mogen / doen geen prodeo meer!

djali.

• Joep

Dan omzeilen ze de regels op een slimmere manier, door bijv een collega of stagiair voor een half jaar aan een wetswinkel of bureau voor rechtshulp uit te lenen.

• bren

bedankt allemaal, het was een vraag omdat de advo van een vriend van ons vertelde dat hij niet pro deo kon werken want dan zou het allemaal veel te lang duren…maar ik geloof dat hij het nu toch doet…we zien wel weer