ziekenfonds verzekering

• Gabriel2

Wie weet hoe het gaat met je ziekenfonds verzekering. Mijn zoon had een uitkering en uit dien hoofde een ziekenfondsverzekering. De uitkering is stopgezet en hij is nu niet verzekerd. Moeten wij dit zelf doen of ben je verzekerd via Justitie?

alvast bedankt

Gabriel

• Sip

Volgens mij heeft een ziekenfonds een acceptatieplicht. Als daar uitzonderingen op zijn, dan is het misschien zo dat er net als bij autoverzekeringen hele dure alternatieven zijn.

• dolfijn

Hallo,

Hij is verzekerd via de justitie je hoeft zelf niks te doen.

de ziekenfonds moet je wel stilleggen

groetjes dolfijn

• Gabriel2

Je bent geweldig, bedankt

Gabriel

• OPA KEES

Gabriel…Als iemand vast komt te ziten is hij ALLES kwijt.

Geen werk ,geen Loon,Geen sociale uitkeringen, Geen Hypotheek betalingen, geen huur en ook geen verzekeringen.

Via Justitie ben je automatisch berzekerd..

Sommige gemeentens betalen max 5 jaar je huur door.

(later moet je terug betalen)

Heb je Hypotheek en geen geld ..Wordt je huis per veiling verkocht en blijf je met een hele grote schuld zitten..

veel sterkte

• Joep

Als je in een inrichting ogenomen wordt moet je dat zelf altijd melden bij de uitkeringsinstantie. De enige 2 uitkeringen die doorlopen zijn AOW en pensioenen.

Je moet ook je ziekenfondsverzekering stopzetten. Je bent namelijk via Justitie verzekerd (ook voor de AWBZ) en je bent zelfs strafbaar als je je eigen verzekering ook laat doorlopen. Dan krijg je de kromme situatie dat je aanmaningen krijgt omdat je achterstand in je premies hebt en wanneer je meldt dat je vast zit, dat ze dan gaan dreigen met een aanklacht omdat je dubbel verzekerd bent en dat zoiets fraude heet.

Ze zijn wel verplicht om je na vrijlating weer als klant te accepteren,

groeten, Joep

• Joep

OPA KEES schreef:

>

> Sommige gemeentens betalen max 5 jaar je huur door.

> (later moet je terug betalen)

Vroeger was dat een jaar of zes maanden. Nu betaalt geen enkele gemeente de huur door van iemand die vast zit. Zoek maar een familielid die wil betalen of ga op zoek naar een onderhuurder.

groeten, Joep

• OPA KEES

JA daar moest staan 5 maanden ipv 5 jaar….sorry……….

• Gabriel2

Bedankt allemaal.

De uitkering is allemaal geregeld. Ik had alleen nooit aan die verzekering gedacht.

ik ga het meteen regelen.

Gabriel

• darksecret

En wie mag dat betalen???!!! :-)))))))))))))