Situatie Den Bosch

• Gabriel2

Ik hoorde van mijn zoon die in het HvB in Den Bosch zit dat de situatie daar zo slecht is vergeleken met andere HvB's dat er familieleden zijn die de publiciteit zoeken/hebben gezocht.

Het is voor hem de eerste keer dus kan hij niet vergelijken of het slechter is dan ergens anders.

Weet iemand iets van dit verhaal en of en waar het in de media komt.

groet,

Gabriel

• tijgertje

ik heb het vaker gehoort ja ik kom zelf oorspronkelijk uit denbosch en heb van mense gehoort die daar zitte of hebbe gezete dat het echt 3x niks is de meeste probere daarom ook overgeplaatst teworde

• Sip

Is misschien beter dat de andere gevangenissen zich aanpassen aan Den Bosch. Dan komen we ook wat dichter bij de internationale standaard en dat zal criminelen iets eerder weerhouden om weer in de fout te gaan

• Gabriel2

Sip,

die laatste opmerking “”dat zal criminelen iets eerder weerhouden om weer in de fout te gaan“” kun je ongetwijfeld staven met gegevens van die internationale standaard.

Vergelijk bijvoorbeeld de residieve cijfers in de VS met die van Nederland en je hebt het bewijs hoe het niet moet.

Maar fijn voor jou en helaas voor alle anderen gaat het Nederlandse model er inderdaad steeds meer uitzien als de door jou zo bejubelde internationale standaard. Helaas wordt Nederland er niet mooier en ook niet veiliger door.

maar wie weet nu of er publiciteit gezocht wordt??

• Sip

Je vergeet dat hier in Nederland ook andere cijfers gelden van bv uitkeringen. Als je in Amerika werkloos bent en je hebt er zelf geen verzekering vor afgesloten, dan is je inkomen 0. Hier krijg je nog zoveel te eten dan je er niet dood van gaat.

Als ik ongelijk heb, waarom zijn er dan steeds weer van die enge verhalen van mensen die (vaak in noor Afrikaanse landen) gevangen hebben gezeten en roepen, deze hel nooit weer?.

• Joep

Ik vind dat Nederland een beschaafd land is en zich dus ook zo dient te gedragen tegenover hen die doorde rechtbank aan haar zorgen zijn toevertrouwd.

Let wel: ik ben niet tegen straf, maar zoals de oude heer Coornhert indertijd al zei (en de naar hem genoemde Coornhert Liga, die zich inzet voor een humane behandeling van gedetineerden nog steeds nastreeft) mensen mogen wel merken dat ze gestraft worden, maar ze moeten er niet als beesten uitkomen. Dan werkt detentie contraproductief en heeft niemand er wat aan.

Dat is het verschil tussen een beschaafd land als Nederland en onbeschaafde landen als de Noordafrikaanse landen en de USA.

groeten, Joep

• Sip

Je wilkt een andre kant op , doe ik niet aan mee

• Msnnetje

IK snap niet wat die Sip op dit bord steeds doet,met zijn achterlijke commentaar bah,hij kan beter naar het bord ikbendeleukstethuis.startpagina.nl gaan!!