dringende vraag

• bren

een kennis is vanmiddag aangehouden in een auto van zijn vriendin, zonder rijbewijs, en er blijkt dus nog een taakstraf open te staan van 240 uur…hoelang weet ik niet…nu zegt zijn vriendin dat hij gelijk vandaag nog word overgeplaatst naar een HvB en hij 2X 90 dagen krijgt…is er iemand die ons kan vertellen hoe dit nou precies zit…..het lijkt allemaal een beetje wazig verhaal…..ik hoop dat er iemand i8s die ons wat kan vertellen..l..l

• Joep

Hallo Bren,

Een taakstraf kan niet meer open staan. Wanneer daar niet op tijd aan wordt begonnen wordt de taakstraf naar justitie geretourneerd. De OvJ zal dan op een nieuwe zitting, waar je vriend een uitnodiging voor heeft gehad, omzetting eisen naar een gevangenisstraf. Dit heet een TUL. (ten uitvoer legging van de subsidiaire eis). Daarna heeft hijeen oproep gehad om zich te melden, maar niet opgereageerd. 240 uur is 8 maand zitten. Als de politie hem aanhoudt en die 8 maand staat nog open dan kunnen ze hem gewoon naar een HvB brengen en wordt de straf uitgezeten. Het lijkt me dat die vriend de afgelopen maanden zijn post niet altijd geopend heeft,

groeten, Joep

• bren

dank je wel voor je reactie, we hebben ondertusssen al gehoort dat hij inderdaad naar HvB is en dat hij dus geen post adres had…gewoon een zooitje dus…..hij had zijn zaakjes eerst eens goed moeten regelen, voordat ie verder ging….achteraf gepraat natuurlijk maar goed……in ieder geval voor je snelle reaktie…