Bzt is mogelijk in Veenhuizen. Er zijn twee strafgevangenissen, Norgerhaven en Esserheem,een gevangenis voor arrestanten, De Oude Gracht, een HOI, Bankenbosch en een POI, Vleddervoort.
Gezien wat je eerder gemeld hebt zou je vriend in aanmerking komen voor Norgerhaven of Esserheem. Esserheem is de werkinrichting en Norgerhaven de zorginrichting,waar alle zorg gecentreerd is. Onderwijs wordt niet meer in zo'n grote mate gegeven als voorheen; ook daar heeft de bezuinging toegeslagen. Wel kunnen gedetineerden natuurlijk zelf cursussen volgen; daar is ale tijd en ruimte voor.
groeten, Joep
Hoi Anne-Marie
Mijn vriend heeft in Norgerhaven gezeten en zit nu in Esserheem. Hoe het nu precies zit met cursussen en activiteiten weet ik niet. In Norgerhaven mochten we 2x per maand BZT en in Esserheem 1x per maand. Ik weet niet of het intussen veranderd is in Norgerhaven want mijn vriend is in oktober naar Esserheem gegaan. In Norgerhaven hebben ze hele kleine ongezellige BZT-kamers, in Esserheem zijn ze een stuk beter en met een mooi uitzicht (tja, het oog wil ook wat). Maar ik vond Norgerhaven een stuk “vriendelijker” dan Esserheem.
Heel veel succes en misschien komen we elkaar wel een keer tegen!
Mel
Hallo Gerrie,
een POI is een Penitentiaire Open Inrichting. Dat is nog een stapje verder dan een een HOI. De gasten in een POI werken daar van 8.00tot 17.00 uur en gaan dan weer naar huis. Ookhet weekend zijn ze thuis. Deze inrichtingen zijn ingesteld om met name langgestraften weer geleidelijk in de maatschappij terug te brengen. De route was dan HvB, gevangenis, HOI, POI.
En nee ik ben geen bewaker. Ook werk ik niet in Veenhuizen, maar ik kom er wel regelmatig om met collega's te overleggen.
groeten, Joep
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?