Hoi Joep,
Hij zit nu al in HOI en heeft nog nooit een rapport gekregen.
Hij is wat je kan zeggen een ‘voorbeeldige’ gevangenen ;-)))
Hij was in HvB reiniger en is nu in HOI kamerwacht.
De BSD had enkele weken geleden gezegd dat ze zijn papieren hadden doorgestuurd naar de selectiefunctionaris maar hebben hier dus glashard over gelogen! Alles is al klaar om doorgestuurd te worden, zelfs relcassering was al ingeschakeld en hebben een positief rapport gemaakt. Dat is dus ook het rare, waarom geef je iemand streefdata's voor POI en ET en schakel je reclassering in als je hier zogenaamd niet voor in aanmerking komt?!?
Dit kunnen ze toch niet maken? Eerst iets toezeggen en dan erop terugkomen?
En bovendien uiteindelijk is de selectiefunctionaris toch degene die de beslissingsbevoegdheid heeft en niet de BSD?
Vandaar dat ik wil weten waar ik de exacte voorwaarden voor een PP traject kan vinden.
Ik las wel bij de internetsite van stichting DOOR dat er sinds januarie 2004 belangrijke wijzigingen waren in de wet- en regelgeving voor PP en dat ook mensen die een geldboete open hebben staan nu voor een PP traject in aanmerking komen. (gaat bij hem niet om een geldboete, maar goed)
Ik hoop dat jij hier iets meer van weet… want ik word een beetje verdrietig hoe we op dit moment behandeld worden…
Groet, Daniëlle