Criminele Zwager

• Sjefke

Ik heb een sollicitatie lopen bij DJI, nu blijkt dat mijn zwager, waar de rest van de familie weinig of geen contact heeft, regelmatig te gast te zijn in een van de staats inrichtingen.

In hoeverre heeft dit invloed op mijn sollicitatie ?

Sjefke

• Sip

Is afhankelijk naar welke functie je solleciteerd en in welke mate je zwager crimineel is.

• Mandy

Jij solliciteert toch bij dji ? Je zwager toch niet

Dus omdat jouw zwager crimineel is zou jij niet kunnen solliciteren bij DJI nee dat zal nog mooier zijn..

Zolang jijzelf geen strafblad hebt is er helemaal niets aan de hand ,want anders zal niemand toch meer kunnen solliciteren bij DJI ?

Maak je niet druk hierom

Sterkte

• Anoniempje

Dat heb je verkeerd Mandy dat kan zekers wel gevolgen hebben,laten we hopen van niet maar ze kunnen moeilijk doen..

• Gabriel2

Een baan bij DJI met ‘criminele’ familieleden is mogelijk. Van belang is inderdaad de inhoud van de baan en de mate soort van criminaliteit van de zwager.

Advies:

kom zelf met de informatie, geef openheid van zaken en vraag of en waar het een probleem kan zijn.

succes

Gabriel

• Mandy

Ze kunnen jouw toch niet niet-aannemen omdat je zwager toevallig crimineel is ?

Dat is toch wel te gek voor worden als dat werkelijk zo is al sta ik hier in Nederland nergens meer vreemd van te kijken..

• Gabriel2

Mandy het klinkt misschien raar maar het is wel te verdedigen.

Als ik een familie lid/vriend heb die in moslim terrorisme doet en ik wil graag tolk worden bij de AIVD dan lijkt het me in ons allerbelang dat dit goed getoetst wordt. Misschien heb ik wel heel andere belangen dan mijn werkgever.

Zoals ik al schreef de meeste banen en de meeste criminele activiteiten geven geen problemen maar ik denk dat het goed is dat het wordt gecontroleerd.

Gabriel

• Mandy

Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in Gabriel en het is inderdaad maar beter dat het wordt gecontroleerd ..

• Jos

Ligt inderdaad aan de functie zoals andere posters al zeggen. Iets specifieker: als de functie gepaard gaat met een veiligheidsonderzoek dan levert het zeker problemen op. Als het alleen een antecedenten onderzoek betreft (lees: je eigen antecedenten dus) dan zou het geen bezwaar moeten opleveren.

Tenzij jij veel met deze zwager omgaat en de politie je in lopende zaken tegenkomt, dan kan zelfs een antecedentenonderzoek terecht problemen geven.

Derhalve openheid van zaken zoals hier al gezegd is het beste wat je kunt doen.

Jos