weg uit HvB maar waar is hij nu?

• Pink

Sinds vorige week zondag al niks meer gehoord van mn vriend terwijl die maandag zou bellen voor de nieuwe belkaarten.

Vandaag heb ik het HvB gebeld waar die zat en daar konden ze alleen zeggen dat die daar niet meer was ( na lang zoeken) en ik moest morgenochtend maar terugbellen want dan was de administratie er.

Ik maak me zo'n zrogen ondertussen, het is helemaal niks voor hem om zo lang niet te bellen en het is geen vechtersbaas. Weet iemand hier misschien wat er aan de hand kan zijn. Hij kan niet zijn vrijgelaten, Hoger Beroep dient over 5 weken.

groetjes van een verdrietige Pink

• Joep

Hallo Pink,

Gedetineerden hoeven met ingang van dit jaar een hoger beroep niet meer af te wachten in een HvB. Ze mogen overgeplaatst worden naar een gevangenis om daar het hoger beroep af te wachten. Dus je vriend zit waarschijnlijk in een gevangenis en waarom hij niet gebeld heeft weet ik niet. Morgen direct de bevolkingsadministratie even bellen, dan weet je meer,

sterkte, Joep

• Pink

Hoi Joep,

Dank je wel voor je antwoord. Dan hoop ik maar dat hij inderdaad naar een gevangenis is nu en dat hij snel mag bellen want maak me zo'n zorgen nu.

Maar de bevolkingsadministratie van zijn eigen woonplaats bedoel je? Of daar waar hij in het HvB zat?

• Joep

Het HvB waar hij zat heeft een afdeling Bevolking. Daar moet je morgen naar vragen, want die regelen de overplaatsingen,

groetjes, Joep

• Pink

Dank je wel Joep! Ga ik gelijk morgenochtend doen.

Maar wat ik niet begrijp is dat hij niet belt, dit is echt niks voor hem en hij weet dat ik me giga zorgen maak. Eerder mocht hij elke dag bellen.

• Joep

Hai Pink,

er is waarschijnlijk een logische reden voor. misschien is zij beltegoed op en kent hij nog niemand goed genoeg om een kaart te lenen, of misschien zijn de regels daar anders. zoiets zal het wel zijn. Niet teveel piekeren, want dat helpt ook niet,

sterkte, Joep

• Seniorbewa

Hallo Pink,

Je schreef dat je vandaag gebeld hebt met het HvB waar hij verblijft/verbleef, in het weekend is de afdeling bevolking niet aanwezig, alleen van maandag tot vrijdag.

Je hebt waarschijnlijk de beveiliging aan de lijn gehad, en die mogen geen uitspraken doen over gedetineerden die daar wel of niet verblijven.

Als hij is overgeplaatst zal dat waarschijnlijk vrijdag geweest zijn want ook dit gebeurt niet in het weekend, waarom hij dan nog niet gebeld dan kan ik je ook niet vertellen.

Probeer zoals Joep schreef morgen de bevolkingsafdeling van het HvB te bellen, zij kunnen je waarschijnlijk verder helpen.

Succes.

Johan.