"Sancties"

• djali

nou anne_marie, als goed is heeft hij toch een mentor daarzo binnen, is het misschien een optie dat har. het met hem/haar er over praat ( mits die het zelf natuurlijk niet is)

en als dat niet zo is dan moet er toch wel een vertrouweling zijn die wel meldingen aanneemt.

veel suxxes want dit kan idd niet door de beugel, maar opzich vaag want de mensen weten toch wat ze besteld hebben dan zullen zij toch ook wel klagen dat niet alles afgegeven wordt?

djali, en houd ons op de hoogte.

• Sip

Even een briefje/fax/email naar de directie van die inrichting.

• Seniorbewa

Hoi Anne-Marie,

Wat jij schrijft kan inderdaad niet door de beugel, een bewaarder mag geen spullen van een gedetineerde afpakken als daar geen geldige reden voor is. Ook mag een bewaarder niets van een gedetineerde aannemen.

Hij kan dit melden bij een afdelingshoofd, als dit niet helpt zou hij een beklagbrief voor de commissie van toezicht in kunnen vullen. Deze commissie zal dit dan met de directie opnemen.

Groetjes Johan.

• Joep

Het klopt wat je zegt Johan, maar het probleem is altijd dat er geen bewijs is. Ook voor een commissie van toezicht is het zijn woord tegen hun woord, waarbij ik met hun de PIW-er bedoel en zijn collega's die er weet van moeten hebben, maar niks doen. Ik verwacht dan ook niet dat ze voor de commissie van toezicht ineens hun collega gaan afvallen. Ik vind het een moeilijk probleem, waarbij ik denk ik zou kiezen voor een brief aan de directeur.

groeten, Joep

• Opa Kees

Ik begrijp nu uit het bericht dat er van gedetineerde eigendommen worden gestolen door bewaarders…

Dan is het eenvoudig;

Je stelt INDIREKT de directie schriftelijk aansprakelijk met omschrijving van de vermiste spullen.

De direktie is aansprakelijk voor het BE EEGDIGDE personeel.

Alles binnen de gevangenis beveiliging hebben de eed of belofte af moeten leggen..

Ik hoor wel weer..