washandjes

• Gabriel2

Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over de mogelijkheid washandjes in te voeren. Inmiddels weet ik (BSD gebeld) dat dit niet mag omdat er washandjes verstrekt worden.

Nu ik zelf zo'n drie weken met het gevangeniswezen te maken heb (als achterblijver en niet meer als buitenstaander die op een feestje een PIW-er ontmoet) vraag ik me af of er ergens een overzicht is van wat mag/kan en niet mag.

De regels zijn overal verschillend en ook voor iedereen maar er zijn ook veel overeenkomsten. Kunnen we lijsten maken of zo iets (alles wat je moet weten als je voor het eerst in aanraking komt met justitie) voor nieuwe achterblijvers.

Ik was de eerste week zo confuus ik zou er heel blij mee zijn geweest.

ben benieuwd naar jullie reactie en misschien bestaat het al maar kon ik het niet vinden.

Gabriel

• PIW-ster

Gabriel2 schreef:

>

> Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over de

> mogelijkheid washandjes in te voeren. Inmiddels weet ik (BSD

> gebeld) dat dit niet mag omdat er washandjes verstrekt worden.

>

> Nu ik zelf zo'n drie weken met het gevangeniswezen te maken

> heb (als achterblijver en niet meer als buitenstaander die op

> een feestje een PIW-er ontmoet) vraag ik me af of er ergens

> een overzicht is van wat mag/kan en niet mag.

>

> De regels zijn overal verschillend en ook voor iedereen maar

> er zijn ook veel overeenkomsten. Kunnen we lijsten maken of

> zo iets (alles wat je moet weten als je voor het eerst in

> aanraking komt met justitie) voor nieuwe achterblijvers.

> Ik was de eerste week zo confuus ik zou er heel blij mee zijn

> geweest.

>

> ben benieuwd naar jullie reactie en misschien bestaat het al

> maar kon ik het niet vinden.

> Gabriel

Hallo Gabriel,

Ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het is ook in elke PI anders, iedere PI heeft zich te houden aan de Peniteniare beginselenwet maar daarbuiten zijn er voor iedere PI ook nog eens de huisregels. Dat maakt het voor de buitenstaander ook zo moeilijk. Als je jou vragen hier neerzet doen wij toch gewoon ons best om ze zoveel mogelijk te beantwoorden. Maar je zal dan ook merken dat er weer verschillende antwoorden op verschillende vragen zijn.

PIW-ster

• Gabriel2

dank je, ik begin de bomen te onderscheiden en het is een heel groot goed dat jullie meedoen op deze site.

Bedankt

Gabriel