Vraagje

• Mel

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Mijn vriend zit in een gesloten gevangenis. Er is al een hele tijd sprake van dat hij misschien 10 maart 3 dagen op verlof mag. Nu heeft de BSD beloofd dat hij deze week uitslag zou krijgen of dit door gaat (ik moet dit ook op tijd weten i.v.m. vrij vragen van mijn werk). Vandaag heeft de BSD hem doodleuk verteld dat hij het pas een week van tevoren te horen krijgt en dat dit de normale gang van zaken is.

Mijn vraag is: is het waar dat je het pas een week van te voren te horen krijgt, of kan het toch eerder en wat zouden we hier eventueel aan kunnen doen?

Alvast bedankt!

Mel

• djali

'tis maar een gokje maar geloof niet veel.

en zou je echt geen vrij kunnen krijgen van je werk! vallen zijn vrije dagen dan door de weeks? denk dat er hoe dan ook wel een optie voor te vinden is, maar loop niet te snel op de zaken vooruit. wacht eerst maar even af.

suxxes djali.

• Mel

Hoi

De dagen vallen inderdaad door de week en vrij vragen van mijn werk is niet echt makkelijk. En ik moet die dagen namelijk ook weer inhalen en dat is wel erg vervelend. Helemaal als hij dan een paar weken later wel op verlof mag want dan moet ik weer dagen vrij nemen. Natuurlijk is er wel een oplossing voor te vinden, ik zorg wel dat ik vrij ben die dagen (desnoods ben ik ziek) maar ik vind het gewoon heel erg vervelend en vind ook dat als ons iets beloofd wordt, dat diegene dat dan ook na moet komen. Ik zou het jammer vinden als ik loze vrije dagen op zou moeten nemen.

Mel

• Joep

Heel vervelend Mel,

maar soms wacht de BSD, zeker bij een eerste verlof, op bericht van politie en OvJ. Ik heb het wel meegemaakt dat iemand het pas een paar uur voor zijn verlof te horen kreeg. Je kunt je voorstellen dat die man niet lekker ontspannen de deur uitging.

Het goede nieuws is dat er nog geen nee gezegd is. Als er maar een kleine aanwijzing daarvoor was, had de BSD dat direct gezegd. Dus: het zieter nog steeds goed uit en ik zou die vrije dagen gewoon plannen,

groeten, Joep

• Mel

Dus daar zijn helemaal geen richtlijnen voor? Ik vind het echt belachelijk dat ze mensen zolang in onzekerheid laten zitten. Het is al zolang bekend dat hij in maart (eventueel) op verlof zou mogen van de selectiefunctionaris. Dan kunnen ze toch wel ruim voor die tijd gaan bedenken of het wel of niet mag?! Mijn vriend is een modelgevangene, nog nooit een rapport gehad en is van plan iets van zijn leven te maken. Waarom geven ze hem niet een beetje zekerheid?!

Toch bedankt voor je antwoord!

Mel

• Joep

Ik zeg vaak tegen mijn klanten: als jezekerheid wilt, moet je geen verlof aanvragen.Dan weet je zeker dat je binnen blijft. Flauw, maar wel waar.

Er moeten verschillende mensen en instanties over beslissen en dat vraagt tijd. Je zou het ook zorgvuldigheid kunnen noemen, al ben ikhet met je eens, dat de beslissing soms wel eerder aande betrokkene kanworden meegedeeld,

nog even sterkte,

Joep