vergoeding

• Mies

Mn vriend zit sinds kort gedetineerd, nu is zijn inkomen vervallen. Ik heb ergens gehoord dat hij dan recht heeft op een vergoeding per maand, is dit waar ?

• dolfijn

hallo mies,

ik weet niet of jullie samen wonen of zo, maar er is een mogelijkheid tot vergoeding via de belastingdienst dit is een heffingskorting die hij kan ontvangen,

informeer daar eens,

groetjes dolfijn

• marhen

Hallo,

Misschien kan je bij de sociale dienst in je woonplaats terecht voor eventuele aanvulling en als je een huurhuis hebt bij de gemeente of woningbouw voor een vangnetregeling.

Groetjes Jet

• Gabriel2

Recht op een vergoeding per maand is er niet. Als jij geen inkomen hebt kun je naar de gemeente en een bijstand uitkering aanvragen. Daar komt wel een hele selectie aan te pas maar je kunt wel een voorschot aanvragen als je nu helemaal zonder geld zit.

Als je wel een inkomen zit maar je huis niet kunt betalen kun je een bijzondere bijstand aanvragen. Let wel er zijn maar bijzonder weinig gemeenten die dit tegenwoordig nog doen. Maar als je het niet vraagt krijg je het zeker niet.

Ten einde raad kun je altijd gaan praten met de verhuurder of de hypotheek bank. Ze hebben liever minder geld dan geen geld en meestal kun je een regeling treffen. Achteraf moet je het verschil natuurlijk wel weer bij betalen maar zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. En openheid geven en vriendelijk iets vragen werkt op termijn altijd beter dan een huurschuld opbouwen

succes

Gabriel

• dolfijn

hallo mies,

je kunt via de belasting een vergoeding krijgen, ik zelf heb dat ook, mocht je meer willen weten over hoe dat gaat geef ik je mijn emailadres wel,

ik hoor het wel

groetjes dolfijn