YES!

• D

Yes! Eindelijk is het zover.. de uitspraak is geweest!

De uitspraak is 9 maanden waarvan 3 voorwaardelijk… maar nu komen bij mij de vragen!

Mijn vriend zit sinds 2 september in hechtenis… dat is nu dus zo'n 5 1/2 maand! Maar als je die 9 maanden pakt, daar de 3 maanden voorwaardelijk aftrekt hou je 6 maanden over… als je daar dan 1/3 vanaf doet van VI dan hou je nog 4 maanden over.. hoe kom ik erachter wanneer ik hem mag ophalen??

• Sip

De korting van 1/3 gaat pas in als je minimaal tot 1 jaar veroordeeld bent.

Ook de voorwaardelijke straf telt niet mee voor zover ik weet.

Hij moet dus 6 maand zitten waarvan 5 1/2 om zijn

• henkie

en terecht die gevangenen kosten de gemeentschap al genoeg geld en de sociale en openbare voorzieningen voor de gewone burgers wordt uitgeholt.

met ze 10 op een cel alle 10 een mes geven en degene die na dat ze elkaar afmaken over blijft die zetten we op de vleeshaak wegens geweld pleging in de gevangenis.

• Joep

Hallo D,

Justitie rekent voor elke maand 30 dagen. Je mag gaan tellen vanaf de eerste dag op het politiebureau. Tel er dan 180 dagen bij op en je bent er. Sip heeft gelijk als hij stelt dat vanaf een jaar VI gaat tellen, maar bij straffen tussen 8 maanden en 12 maanden wordt er een beetje VI gegeven, een paar dagen per maand. Bij 6 maand doen ze dat niet.

Wanneer je vriend zijn vonnis binnenkrijgt, hoort hij zijn einddatum gelijk ook.

groeten, Joep

• D

Hoi Joep!

Bedankt voor je reactie, en Sip en Annemarie natuurlijk ook!

Henkie.. aan jou wil ik eigenlijk gewoon geen woorden vuil maken, zoek een leven!

Joep om terug te komen op dat de politie 1 maand als 30 dagen rekent maar dan moet ik dus 2 september, daar 180 bij optellen en dat is dan de dag dat die vrijkomt??

En weet jij toevallig dan ook wanneer hij zijn eindvonnis binnen krijgt? Ik hoop zo snel mogelijk… heb vanmiddag contact gehad met het hvb want ik had gehoord dat ze op de BSD meer informatie zouden hebben over de datum en tijd dat die zou vrijkomen, alleen willen ze dit niet tegen mij zeggen… alleen tegen de gedetineerde zelf, beetje jammer dat ik hem niet kan bellen om te zeggen dat die het daar eventjes moet gaan vragen ;)

Liefs

• Joep

Hallo D,

Je vriend wordt opgeroepen door de BSD of Bevolkingsadministratie om zijn vonnis te ondertekenen zodra het binnen is. Dan is het vonnis formmel ‘betekent’.

Dus hij hoeft niet te vragen; het komt vanzelf naar hem toe.

En ja, ze mogen telefonisch geen inlichtingen geven ivm privacybescherming, ook al ben je zijn vriendin. Want dat kan iedereen wel zeggen.

groeten,Joep

• PIW-ster

henkie schreef:

>

> en terecht die gevangenen kosten de gemeentschap al genoeg

> geld en de sociale en openbare voorzieningen voor de gewone

> burgers wordt uitgeholt.

>

> met ze 10 op een cel alle 10 een mes geven en degene die na

> dat ze elkaar afmaken over blijft die zetten we op de

> vleeshaak wegens geweld pleging in de gevangenis.

Het verbaasd mij eigelijk dat iemand met dit soort ideeen nog geen klant van mij is.

PIW-ster

• nikki

Dat vind ik nu een perfect antwoord!!!