HvB

• gabriel

mijn zoon zit in het HvB in Den Bosch sinds een week. Hij heeft nu van een bewaarder gehoord dat hij zich netjes gedraagt en daarom maandag moet/mag vragen of hij reiniger mag worden.

weet iemand wat dit inhoudt?

en hoeveel uur zit je achter de deur per dag in een HvB?

alvast bedankt

Gabriel

• PIW-ster

gabriel schreef:

>

> mijn zoon zit in het HvB in Den Bosch sinds een week. Hij

> heeft nu van een bewaarder gehoord dat hij zich netjes

> gedraagt en daarom maandag moet/mag vragen of hij reiniger

> mag worden.

> weet iemand wat dit inhoudt?

> en hoeveel uur zit je achter de deur per dag in een HvB?

>

> alvast bedankt

> Gabriel

Hallo Gabriel,

Ik zal proberen om het een beetje uit te leggen. Reiniger worden is best wel een soort van beloning, het zegt zoveel als. Je gedraagt je goed en bent netjes op jezelf en op je cel. Een vorm van erebaantje omdat je als vleugelreiniger bijna de hele dag uit cel ben en dus ook vaker kan bellen bijvoorbeeld. Je houd de vleugel netjes/schoon en soms doe de reinigers ook de was voor de andere gedetineerde. Ook delen zij het eten uit.

Gedetineerde zitten op cel als er geen activiteiten zijn en dat is per dag best verschillend. Ik hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord heeft.

Een PIW-ster

• gabriel

Piw ster bedankt, Fijn om te weten.

Ik/wij als familie waren ook wel overtuigd dat hij het daar heel goed zou doen. De echte wereld met alle keuze mogelijkheden is voor hem veel moeilijker.

Maar ik ben wel blij hoor dat hij het goed doet en rustig is daar en plannen heeft.

En ik, ik moet nog een beetje wennen.

groet,

Gabriel

• dolfijn

Hallo gabriel,

Mijn man is ook reiniger geweest, en dat moeten ze echt verdienen, ze hebben dan net iets meer vrijheid zoals al gezegt word, b.v. bellen

hopelijk krijgt hij het baantje dat is dan voor hem ook goed,

sterkte ermee dolfijn

• gabriel

Dank, ik heb nog geen nieuws gehoord maar ik houd jullie op de hoogte.

groet,

Gabriel

• djali

uhmmmmmmmmm er is zekers al heel wat veranderd.. gedetineerden-raad nog nooit van gehoord maar vast de moeite waard. wil daar wel meer over weten wat dat inhoud.

djali.

• uk

Misschien bedoel je de GedeCo… Gedetineerden Commissie. Deze komen op voor alle gedetineerden en zijn ook aanspreekpunt tussen directie/ comm. v. toezicht enzo… Deze groep bestaat ook alleen uit gedetineerden.