Mag een parkiet in Breda?

• Esther

Wie weet of ik een parkiet kan geven aan mijn vriendin in de p.i.v. te Breda?

Wat voor regels gelden er i.v.m het mee nemen van voer, vogelzand of kooitje?

Hoelang van tevoren zal ze het moeten melden dat ze een vogeltje wil?

Ik heb geeen idee hoe het werkt misschien kan iemand mij verder helpen.

Groetjes Esther

• Joep

Hallo Esther,

in elke inrichting voor zover ik weet mag een gedetineerde een parkietje hebben. Jij of je vriendin moeten even bij het bad informeren hoe de regels in Breda zijn, want die zijn per inrichting verschillend. Over de grootte van de parkiet, maar ook over de grootte van de kooi. Zand en voer mag je niet invoeren, want daar zouden bijv drugs in kunnen zitten. Zodra je de regels hebt neem je de parkiet mee als je op bezoek gaat, met een sticker op de kooi met de naam en afdeling en celnummer van je vriendin erop. Zorg dat je vriendin een week eerder al zand en voer gekocht heeft in de winkel in de bajes. Als je de parkiet afgeeft mag er wel water en voer in zijn bakje zitten. Bezoekportier en badmeester zorgen er bij levende have altijd voor dat het parkietje dezelfde dag bij je vriendin terechtkomt,

Leuk idee en leuk kadootje,

groeten, Joep

• Esther

Joep bedankt voor je reactie, maar wat is het bad??

zo als ik al zei ik heb geen idee!

Esther

• Joep

Hoi Esther,

vroeger kwamen de gedetineerden vies binnen en werden daar gebaad en ontluisd. Nu komt iedereen daar nog wel binnen en alle goederen ook. Die worden daar gecontroleerd en wat niet naar binnen mag, wordt bewaard tot einde detentie.

De mannen die daar werken worden nog steeds badmeester genoemd,

groeten, Joep