stroe?

• anett

hallo vanmiddag heeft mijn man zich gemeld op het politie buro,en hij zou van daar uit over worden gebracht naar een straf gevangenis ,nu is hij naar stroe gebracht omdat er geen plaats was in een strafgevangenis . wie kan mij wat meer vertellen over stroe? het gaat hier om de generaal majoor kloot kazerne.waar hij nu dus zit.hij is geen militair

grtjs anett

• Joep

Stroe is een gehucht bij Wieringen. Er was een militair penitentiair centrum, maar het is geschikt gemaakt voor gebruik door justitie, net als bijv. Kamp Zeist.

onderstaand adres en telefoonnummer heb ik evenvoorje bij elkaar gegoogeld,

Generaal Mulderkazerne

Gebouw 283

Wolweg 76

3776 LR Stroe

Tel 0577-4660000

groeten,Joep

• anett

hallo

hartstikke bedankt voor je reactie,

grtjs anett

• anett

hallo joep,,

eigenlijk had ik nog een vraagje,

mijn man is afgestraft het gaat hier om een straf die drie jaar geleden is opgelegd door de rechter die die nu uit moet zitten,,hij heeft zich zelf gemeld, hij hoort toch eigenlijk thuis in een straf gevangenis? en niet in m.p.c.? hij dacht zelf ook dat die gewoon naar een strafgevangenis zou gaan,,

en weet jij misschien ook hoe het er daar aan toe gaat,naar wat ik van mijn man heb gehoord verschilt het wel van een gewone instelling.

grtjs anett

• Joep

hallo Anett,

Justitie probeert de achterstand in uitgezeten straffen in te lopen. Normaal zou je man als zgn zelfmelder in een HOI (Half Open Inrichting) geplaatst worden. Maar je ziet nu dat de celcapaciteit van veel tijdelijke inrichtingen gebruikt worden om deze oude straffen te executeren (ik geef je de afkortingen en vaktaal er maar even bij ;-) )

Dit naar aanleiding van kritiek in de Tweede Kamer dat mensen soms jaren wachtten op hun straf; hun leven niet konden opbouwen enheel belangrijk: dat de straf geenrelatie meer heeft met het gepleegde delict. Zelf zie ik vaak mensen die geen idee hebben waar ze voor zitten; oude straf, boetes, een hoger beroep of en voorarrest.

Aangezien de rechter niet gezegd heeft waar je man zijn straf moet uitzitten mag hij hier geplaatst worden. Het ministerie probeert wel rekening met het bezoek van je man te houden door hem niet in Delfzijl of Maastricht op te sluiten.

sterkte,Joep