opname in Huis van bewaring

• Annie

Mijn zoon is opgepakt en voorgeleid en moet in voorarrest naar een huis van bewaring. Hij is volwassen.

Van de politie heb ik gehoord dat ik hem kleding en toiletartikelen mag brengen.

Mijn vraag is moet ik ook handdoeken en dergelijke brengen en hoeveel mag ik brengen. Ik heb geen idee hoe lang hij daar moet zitten.

bedankt alvast voor jullie antwoord

Annie

• dolfijn

Hallo Annie

Je mag de benodigde kleding en toiletartikelen brengen, oa een tandenborstel en kam of borstel, meestal mag je geen shampo en dergelijk naar binnen brengen, omdat ze dat daar krijgen(kopen) meestal is het een plastic tasje vol, voor handdoeken hoef je niet te zorgen die zijn daar verkrijgbaar, je kunt elke week kleding brengen, en de vuile was mee terug naar huis nemen, teminste dat was bij mij het geval, het kan per inrichting verschillen,

sterkte ermee

dolfijn

• Annie

Dank je, Ik vind het heel moeilijk. Zijn gedrag keur ik af maar het doet me pijn te weten dat hij daar zit.

groet,

Annah

• dolfijn

hallo annie,

ik kan het mijn eigen goed voorstellen, mocht je erover willen praten sluit je dan aan bij de site hart achter slot en grendel daar zitten allemaal vrouwen op die hun geliefde in detentie hebben ( vriend man broer enz), en daar kun je alles kwijt wat je wilt en ook voor informatie en je wordt er super goed op gevangen zo praat je met lot genoten, ikzelf ben ook lid,

dus misschien is het iets voor jou

sterkte dolfijn

• Annie

dank je, ik ga eens kijken

• Seniorbewa

Hallo Annie,

Je mag inderdaad kleding brengen. Toiletartikelen niet, behalve kam, borstel, tandenbosrstel, scheerapparaat (geen scheermes). Telefoonkaarten en rookwaren zijn ook niet toegestaan.

Als je precies wil weten wat, wanneer en hoe vaak je mag invoeren moet je kontakt opnemen met de inrichting waar hij zit. Als je dan vraag naar de bad-afdeling kunnen zij je dit vertellen.

Ik begrijp dat je zoon in voorarrest zit, als hij beperkingen heeft dan kan het zijn dat hij niets mag hebben en geen kontakt met anderen mag hebben.

Handdoeken en beddengoed krijgt hij van de inrichting en wordt meestal 1x per week verschoont.

Op dit prikbord staat veel informatie waar je iets aan kunt hebben, staat er iets niet tussen kun je het altijd vragen. Op dit prikbord zijn diverse bewaarders en PIW-ers actief die op de meeste vragen wel een antwoord hebben.

Sterkte Johan.

• Annie

Johan bedankt. Ik ben blij met zulke menselijke geluiden als ik hier tegenkom.

Uiteraard weet ik dat PIW-ers en bewaarders meestal mensen zijn met de wil om een bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Maar als het zo dicht bij komt ziet alles er opeens anders uit.

groet,

Annie

• Diana

Annie, heel veel sterkte meis! Dit moet een hele moeilijke tijd voor je zijn.