SPW opleiding

• toezichthouder

Hallo,

Ik ben een jongen van 23 jaar en werk momenteel in een detentie centrum op een mannen afdeling.

Nou wil ik graag terug naar school om mijn SPW diploma te gaan halen. Ik ben benieuwd of er iemand goede tips heeft zodat ik daar op kan letten? Ik heb even rond gekeken op internet en zag ook dat er meerdere niveaus bestaan. is niveau 3 voldoende of heb je 4 nodig?

Ik ben opzoek naar een goede opleiding in de omgeving van utrecht waar je 1 avond in de week naar toe kan. Ik heb ook gehoord dat het mogelijk is om vrijstelling te ontvangen voor bepaalde onderdelen.

Kortom wie weet er meer van?

P.S. ik heb al een brochure aangevraagd van SOSA

• Mokkel

Hallo!

Misschien handig om ff op http://www.roc.nl/

te kijken en dan zoeken op spw, ik heb ff heel snel voor je gekeken en denk dat je niveau 4 moet hebben, (volgens mij is 3 voor kinderen en jongeren)

En daarbij zit ROC op heel veel verschillende plaatsen, weet alleen niet of ze avond opleiding hebben…

(goed idee van jou trouwens, vind het zelf ook wel wat…)

• Joep

SPW is MBO toch? Of wil je HBO? Dan moet je SPH doen. Dat wordt in deeltijd gegeven, maar van SPW weet ik het niet. Even googelen?

laat het weten als je wat vindt,

groeten,Joep

• Seniorbewa

als je in dienst van justitie bent moet je het voorstellen bij je leidinggevende, er is een mogelijkheid om deze cursus voor de baas te volgen.

• toezichthouder

hmm ja dat voorstellen aan de baas heeft weinig zin ik werk voor securicor, maar ik denk dat ik wat heb gevonden bij www.sosa.nl

dat is een spw opleiding op niveau 4 hij duurt wel 3 jaar maar je kan hem `s avonds volgen en hij is niet duur.. natuurlijk als er iemand meer info heeft of handige tips kan ie dat altijd laten weten want alles is welkom.

bedankt voor de reacties tot nu toe!

P.S. dat verhaal van de roc ga ik ook even natrekken kan handig zijn.. maarja ik hoop dat ze dat in deeltijd geven daar!

• Mira

SPW wordt ook gegeven in deeltijd, je moet er alleen een baan bij hebben van 20 uur in de welzijn, wat je dus hebt. Niveau 3 is hoofdzakelijk met kleine kinderen (bv dagverblijf en verstandelijk en lichamelijk gehandicapte. Niveau 4 is voor jongerenwerk en woonbegeleiden. Je moet dan in het tweede jaar kiezen tussen AB en WB, en jij zou dan woonbegeleiding moeten doen.

Succes met je opleiding!!!!

Mira

• Danielle

Heb ff gekeken op de sites van loi, nti enzo, maar via de nti kun je m ook volgen! Dan doe je de opleiding dus thuis of tijdens nachtdiensten! Ook misschien iets om over na te denken?

Groetjes, Danielle

website is trouwens: www.nti.nl