mag hij met me dochters verjaardag naar huis

• verdrietig meissie

ik zal het ff in het kort uit leggen allemaal.

sinds 2 januari is me (ex vriend opgepakt door een acevietje tussen ons daar door kwamen ze der achter dat is nog 29 dagen open had staan hij is mee genomen en hij moest die nu gelijk uit gaan zitten maar ons dochtertje wordt over 2 weken 1 jaar zij heeft alleen niet zijn achternaam dorr bepaalde reden mag hij dan tog op verlof ????????????? en hij is manisch depresief en hij trekt het daar egt niet toen ze hem arresteerde was hij ook in een manie denken jullie dat ik hem voorlopig in een pshychiatrise inrichting kan krijgen tot dat ie behandeld is en deze straf kan uit zitten als ie weer helemaal beter is alvast bedankt voor jullie antwoorden ik hoop dat iemand me op weg kan helpen……………………….

• merel

Nee

• Xynyx

Hai verdrietig meisje,

ik kan me goed voorstellen dat je je vriend graag bij je hebt eb helemaal wanneer je dochtertje verjaart. Maar je vertelt dat hij manisch depressief is…..Ik wil je geen valse hoop geven ; manisch depressiviteit valt weliswaar goed leefbaar te maken, maar niet te genezen. Hij hoeft maar eventjes zijn medicijnen niet in te nemen en hij zit zo weer in een manische bui.

Ik zou zo zeggen ; wacht af tot hij zijn straf heeft uitgezeten en zoek dan meteen goede begeleiding en behandeling. Het leven met iemand die manisch is, is al moeilijk genoeg…..

Mijn vriend was ook zwaar overspannen toen hij zijn delict beging. Maar ik denk niet dat je zoiets als een excuus mag gebruiken ??

Sterkte meisje,

liefs, Anne-Marie

• verdrietig meissie

hey hij is al 4 keer opgenomen geweest in een psych instelling dus ik weet wat me te wachten staat nu hij in ze mani is

en ik weet dat hij nu de juiste behandeling nodig heeft hij had die 30 dagen nog openstaan voor iets wat 3 jaar geleden gebeurd is en hij heeft er nooit wat over gehoord vandaar.maar ik weet dat ie op dit moment het niet trek om daar te zitten en dat zegt de dokter ook denken jullie dat ze hem in behandeling kunne nemen en dan darna ze straf uit kunne zitten ik ben echt radeloos ik weet het ff niet meer sorry voor al deze vragen

• merel

Ja het leven is hard

• Xynyx

Hey, verdrietig meiske,

ik weet wat je bedoelt. Natuurlijk kan ik je niets beloven ; ik wou ( soms ) dat ik dat kon ! Waarom praat je niet met zijn advo ? Die weet daar vast veel meer over.

Niet geschoten is altijd mis, toch ? Ik weet zeker dat, als er één van de PIW'-ers op dit prikbord een antwoord voor je wist, ze dat hadden gegeven.

Om je een hart onder de riem te steken, kan ik je enkel deze link doorgeven :

http://groups.msn.com/HARTachterslotengrendel/general.msnw

Daar vindt je lotgenoten. En ook mensen die jou begrijpen. Want, zou je vriend niet thuis mogen komen, dan vindt je daar steun. Je bent niet alleen, meiske..

Liefs en een stevige knuff,

Anne-Marie

• Xynyx

Oke, Merel,

ondertussen heb ik al wel begrepen dat jij niet veel constructiefs / zinnigs hebt bij te dragen.

Wat was het dat je deed besluiten te posten op een prikbord als dit ?

Verveling ? Gebrek aan een eigen leven ? Vooroordelen misschien ? Of gewoon een kwaadaardige geest die bedacht dat het wellicht “leuk” zou zijn om mensen te pesten ??

Weet je wat me dan vervolgens opvalt ? Dat je reageert op iemand die ECHT verdrietig is en die nog eens extra zout in de wonden smeert. Tja, niets makkelijker dan iemand die op de grond ligt nog een extra trap te geven, toch ???

Ik hoop dat je nu gelukkig bent en lekker zult kunnen slapen….. Gezien het feit dat de persoon waar het om draait maar 30 dagen moet zitten, denk ik persoonlijk dat het gaat om een niet betaalde boete. Als recht-geaard persoon zul jij je al niet schuldig maken aan een verkeersovertreding….. Maar gezien de intonaties van je bijdrages denk ik gewoon dat je iemand bent die het niet uitmaakt of er een boete meer of minder komt. Je zult simpelweg wel meer geld hebben dan gevoel ???

Groetjes, Anne-Marie

• Joep

Even op een rijtje zetten. Je vriend is opgepakt wegens iets tussen jullie.Dat was geen reden om hem in voorarrest te houden en hij zit nu een oude straf van 29 dagen uit. Je wilt drie dingen. 1. verlof voor de verjaardag. 2.aandacht en zorg voor zijn medische situatie. 3. in plaats van gevangenis, plaatsing in een psychiatrische inrichting.

1. Zoals anderen hier ook aangeven: geen kans. Als iemand manisch is, hem met verlof laten gaan naar een adres waar hij net daarvoor een ‘akkefietje’ heeft gehad, is vragen om moeilijkheden. Als er iets zou gebeuren breekt de pleuris uit, en terecht.

2. tijdens zijn detentie is er waarschijnlijk meer aandacht en zorg voor hem dan in de periode voor hij vast kwam te zitten. psychiaters in gevangenissen hebben erg veel ervaring met dit type ziektes. Hij kan nu in alle rust ingesteld worden op medicatie en mogelijk al aangemeld worden voor vervolgbehandeling.

3. Dat is ook het grootste probleem. Als je aan 1 kant zegt hoe moelijk hij het heeft en hoe ernstig zijn situatie, haal je alle argumenten voor verlof zelf al onderuit. Want zo'n zware patient laat je toch niet naar een kinderverjaardag gaan?

Als het echt niet met hem gaat kan hij door de psychiater naar een inrichting verwezen worden. Als hij aantoonbaar verslechtert ende medicatie niet helpt. Maar die hele procedure duurt meer dan 29 dagen.

Dus mijn advies: accepteer dat hij deze verjaardag moet missen en ga metde kleine bij hem op bezoek of vier de verjaardag een paar weken later. Een kind van 1 kun je nog in de maling nemen; later lukt dat niet meer. Richt je op de behandeling die hij nodig heeft en neem daar nu stappen in.

sukses,Joep

• Xynyx

Joep,

je bent een vent naar mijn hart. Verdrietig meisje geeft zelf al aan dat ze weet dat zijn ziekte niet te genezen is….. En nee, ik zou jouw commentaar ook liever niet krijgen op een dergelijke vraag, maar je bent ten minste eerlijk en licht je antwoorden toe….

Liefs, Anne-Marie

• Joep

Dankjewel Anne-Marie. Net zoals iedereen vind ik het ook leuk om te lezen dat wat je doet op prijs gesteld wordt. En soms zijn de regels niet vriendelijk en wordt er te weinig rekening gehouden met de achterblijvers buiten.

Dat is ook de belangrijkste reden dat ik hier op dit forum actief ben.Ik vertel de mannen binnen ook wel eens wat voor vragen buiten leven en hoe jullie alles ervaren. Ik vertel in gespreksgroepen ook vaak dat de partners buiten het al moeilijk genoeg hebben om dan ook nog lastig gevallen te worden met zeurverhalen over hoe het binnen gaat. Daarom vind ik dat mannen binnen wat vaker naar hun partner en familie moeten informeren; hoe het met hun gaat en hoe zij zich redden.

Het klinkt raar, maar de mannen binnen weten waarom ze daar zitten endaar is altijd wel hulp en steun voor. Maar jullie staan er vaak alleen voor en hebben veel meer problemen dan die gasten binnen. Dus daarom vind ik dit forum belangrijk en wil ik daar graag een steentje aan bijdragen,

sterkte, Joep