Werken bij...

• Remco

Kan iemand(die bewaarder/inrichtingsmedewerker is?) mij vertellen of het verloop groot is onder het personeel?Wat zijn de doorgroeimogelijkheden op termijn? Is er verschil tussen PIW-er en bewaarder, wanneer ik op internet zoek zie ik dat deze termen regelmatig worden genoemd. Ik heb een aantal vacatures gezien op de site werkenbijdeoverheid.nl. Wel zie ik dat er vermeld wordt dat de functies tijdelijk zijn, en na 2 jaar omgezet kunnen worden in een vast contract. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik zie tevens op dit formum een verwijzing staan naar dji.nl, maar die site werkt al enkele dagen niet meer. Ben je die eerste twee jaar in dient van justitie, of loopt die periode via een extern bedrijf?

Tevens las ik ergens dat binnen een aantal jaar 1/3 van het personeel in de inrichtingen ontslagen zal worden? Klopt dit, dan lijkt mij de kans dat je na twee jaar ontslag krijgt wel erg groot.

Andere nuttige info/tips/verwijzingen zijn ook welkom!

Remco

• seniorbewa

Hallo Remco,

Het verloop van personeel verschilt per inrichting, de inrichting waar ik werk is het verloop niet zo hoog. Er zijn verschillende reden waarom iemand weg gaat b.v. naar andere inrichting, andere functie of er geen zin meer in.

Een bewaarder is iemand die hoofdzakelijk in de beveiliging van de inrichting actief is, maar ook wel op de afdeling.

Een PIW-er is iemand die hoofdzakelijk op de afdeling met gedetineerden werkt.

Meestal begin je als bewaarder en kan je daarna solliciteren voor PIW-er.

De functies die je gezien hebt zijn denk ik bij de Dienst Vervoer & Ondersteuning, dit is een onderdeel van justitie. Zij hebben een pool van medewerkers die zij in de inrichtingen kunnen inzetten of bij de uitzet centra. Als je daarbij werkt ben je in dienst van justitie.

Er wordt bezuinigd bij justitie maar of dat ze nu 1/3 van het personeel willen ontslaan, ik denk het niet. Misschien via natuurlijk verloop.

Hoop dat je vragen zo zijn beantwoord.

Johan.

• uk

Hoi Remco,

Dat 2 jarig contract is geen contract dat je met 2 jaar weer op straat staat het is zeg maar een beginperiode en als je normaal functioneerd zijn zze verplicht je een vast contract aan te bieden. Zouden ze dit niet willen is het puur en alleen omdat je dan niet aan de eisen zou voldoen. Ieder weldenkend mens blijft dus na die 2 jaar gewoon in dienst. bij ons het verloop niet erg groot. De meesten bij ons die gaan weg als ze hun vaste contract binnen hebben om dan door te stromen naar een andere functie. Het is bij ons dan ook bijna niet mogelijk om binnen ons cluster door te stromen naar een andere functie binnen die twee jaat omdat het zeg maar een periode is om justitie en je inrichting te leren kennen.

Kijk eens op www.werkenbijjustitie.nl.

Succes!!!