Wie weet hoe lang ze een gedetineerde in de iso mogen stoppen. Mijn vriend is namelijk donderdag na een opstootje met een mede gedetineerde in de iso gestopt.
Als straf mag het 14 dagen. Daarnaast geldt het veiligeidsaspect. Als de directeur vindt dat de veiligheid vande man of van de inrichting in het geding is, kan het van week tot week verlengd worden en kan dan zelfs heel lang duren. Als de gedetineerde het daar niet mee eens is, heeft hij de gebruikelijke rechtsmiddelen (beklag,geding) om zijn recht te halen.
groeten, Joep
Ik denk (hoop) niet dat dat zal gebeuren. Hij heeft nog gelukkig nog nooit een rapport gehad en nu zit hij sinds een paar weken ergens anders en gebeurt er dit.er was namelijk een mede gedetineerde ongevraagd in zijn cel gekomen en vroeg of hij weg wilde gaan. Die mede gedetineerde is al langer de boel aan het provoceren vooral als wij aan de telefoon zitten. Nu heeft mijn vriend hem uit de cel gezet en daar zijn zoals ik van hem heb gehoord over en weer wat klappen gevallen.
Zijn grootste angst was dat hij weer terug moest naar Vught maar hij heeft de toezegging van de directeur dat hij mag blijven waar hij nu is.
Dat is al een hele opluchting.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?