Aktie Azie in Grittenborgh

• Joep

Afgelopen weekend hebben de gedetineerden van P.I. De Grittenborgh in Hoogeveen een spontane aktie gevoerd ten bate van de slachtoffers van de overstroming in Azie. Er is ruim 500,- euro opgehaald. (Ter vergelijking: dit betekent dat alle gedetineerden samen elk een kwart van hun weekloon hebben afgestaan)

Ik vind het grote klasse dat deze mannen, die zelf zo weinig hebben zo'n groot deel van hun wekelijks inkomen afstaan aan de slachtoffers in Azie.

Hulde voor dit initiatief!!

• Xynyx

Hey, Joep,

je hebt gelijk !! Een aantal van mijn familieleden leeft op Sumatra. Gelukkig is geen van hen ook maar licht gewond…

Ze zijn very alive and kicking !! Maar een actie van de jongens in de Grittenborgh doet me erg goed !

Zou je me een plezier willen doen en deze mensen vreselijk willen danken uit mijn naam ? ( En uit naam van mijn familie op Sumatra, uiteraard !! )

Liefs,

Anne-Marie

• Joep

Dat zal ik zeker doen Anne-Marie.

Verder las ik vandaag in de krant dat de 80 jeugdige gedetineerden uit het Poortje in Veenhuizen 600,- euro hebben opgehaald. Ze hebben zelfs de inhoud van hun aktiviteitenpot, waar ze bijv. dvd's van huren in het weekend in zijn geheel erbij gegooid.

Dit zijn de jongens die naar de norm van velen, nergens voor deugen!

Ik krijg alleen maar een heel warm gevoel als ik dit soort dingen hoor en lees. Fantastisch hoe deze gedetineerden, die het absoluut niet breed hebben, onder deze omstandigheden meeleven met de slachtoffers in Azie.

Groeten, Joep

• Mel

Super!!! Die jongens kunnen dat geld zelf bijna niet missen maar toch geven ze het weg. Vind het echt goed! Zo zie je maar weer, Criminelen hebben ook een hart! ;)

Mel

• djali

joep werk jij al lang op de grittenborgh??

• Joep

8 jaar ongeveer. Hoezo?

Joep

• Joep

En ik moet nog ongeveer 15 jaar. (lol)

Joep

• djali

nee gewoon grappig, mijn man heeft nl daar gezeten zo'n 5 jr terug dus ik ken de grittenborgh, kwam er wekelijks.

gr djali.

• seniorbewa

Ook in PI Stadsgevangenis in hoogvliet willen de gedetineerden geld inzamelen voor Azie. Hoeveel ze opgehaald hebben is nog niet bekend, maar alles helpt.

• Xynyx

Hai, senior,

daar kan ik me enkel bij aansluiten. Niet alleen zijn het alle kleine beetjes die helpen ; maar hoe minder de gever zelf heeft, des te groter is de waarde van de gift.

Ik wens alle mensen die vast zitten dan ook veel succes met de inzameling. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat ook alle gaven van de gedetineerden best eens vermeld mogen worden tijdens zo'n actie-avond ;-)

Groetjes, Anne-Marie