Hai,
ter afwisseling eens een serieuze vraag :-) . De zaak van mijn vriend komt in februari voor, wanneer alle onderzoeken zijn afgerond. Tot die tijd heeft hij een aantal beperkingen. Onder andere voor wat betreft het invoeren van bepaalde zaken.
Nu begrijp ik dit alles best, tot op zekere hoogte.
Zo heeft hij me gevraagd hem zijn lievelings-pen mee te brengen. Het is een behoorlijk dure vulpen, waarmee hij gewoonlijk netjes schrijft, iets wat ik toejuich.
( Tja, de een rijdt graag een dure auto, hij en ik hebben een “pennen-tic” ) :-).
Hoewel de meeste bewaarders hem over het algemeen heel gunstig gezindt zijn, word er uitgerekend over deze pen erg moeilijk gedaan ! Hij heeft hem dus nog steeds niet ontvangen. Tja, hij zou hem immers wel eens kunnen gebruiken om zichzelf een tattoo mee te zetten … Toen hij daarop zei dat die pen zich daar a) ten eerste niet voor leent en b) hem daar een beetje te duur voor is, heeft hij hem niet gekregen omdat het ding te duur zou zijn …… !?
Jesses !! Wat is dit voor idioterie ?? Hebben bewaarders geen verstand ? Wanneer hi zich een tattoo zou willen zetten, lijkt me dat ten eerste zijn eigen zaak ; het is immers ZIJN lichaam ! Bovendien zou ik hem dan wel een kroontjespen hebben meegebracht, lijkt me ; die kan lekker krassen !
Het lijkt me sterk dat hij zelfmoord zal plegen met een pen ….. Bovendien zou men, als men werkelijk denkt dat hij tegen zichzelf beschermd zou moeten worden, het niet eerst gooien op een tattoo en dan op de prijs van een pen.. ????
WAT heeft de prijs van een pen nou te maken met zijn behoefte om te kunnen schrijven ? Verdorie, je kunt je al snijden aan papier, en dat mag iedere gedetineerde hebben !
Ai, ik betrap mezelf erop dat ik boos ben… En dat ben ik niet graag. WAT kan ik / hij doen om gewoon zijn pen ( waar hij al jarenlang ERG zuinig op is !! ) te mogen gebruiken ?
Verder mocht hij geen kerstkaarten kopen. Hij is verstoken van iedere kerstbeleving. Op zich denkbaar. Maar het gaat hier enkel om zijn wens om bepaalde mensen een kerstwens te sturen. WAT kan daar op tegen zijn ??
Oke, zonder me daarvan bewust te zijn, heb ik enkele regeltjes weten te omzeilen. Zo mag hij maar een beperkt aantal foto's hebben, maar doordat ik foto's afdrukte op postpapier, heeft hij meerdere foto's in zijn bezit. Maar dat ze nu foto's van zijn zoontje niet aan hem geven…….. ??? En is die actie omtrent zijn pen nu niet gewoon een poging om hem alsnog aan de regeltjes te herinneren ?
Goed, een kerst zat er dit jaar niet voor hem, laat staan cadeautjes. Dus heb ik een aantal kleren voor hem gekocht, omdat hij die wel in mag voeren. Ik verdom het om hem te passeren.
Waarom mag hij wel kleding invoeren, waarvan niet naar de prijs wordt gekeken, en andere zaken niet ? Waarom mag de ene gedetineerde wel een bouwpakket invoeren en hij nog niet eens een vulpen ??
Ik sanp er echt geen ene jota van ! Daarbij komt ook nog eens dat hij niet zelf kan en mag aangeven welke mensen hij wel of niet wil ontvangen, maar gewoon heeft af te wachten welke mensen zich als bezoek aandienen en naar aanleiding daarvan te besluiten al dan niet naar de bezoekruimte te gaan !
Kan IEMAND me de zin van deze hele gang van zaken uitleggen ?? IK sanp het nl niet…..
Groetjes,Anne-Marie