Hallo Diana,
Ik begrijp dat je heel veel vragen hebt, wanneer je in zo'n situatie terechtkomt. Ik zal proberen je wat antwoorden te geven. Omtrent de bezoekregeling kun je het beste met de inrichting bellen en vragen naar de BSD. Die zijn er juist voor deze vragen. Telnr van de inrichting vind je op deze pagina. Ik ken de inrichting niet goed genoeg en durf hier dus ook niet zomaar wat te roepen. Normaal is het na vier weken op verlof, maar nogmaals: bel de BSD even.
Wat betreft de was: ja, die kan daar gedaan worden. Nee, je mag geen waspoeder meenemen of invoeren want dat lijkt iets teveel op bepaalde verboden substanties.
De reiniger van de afdeling doet de was en gebruikt een neutraal wasmiddel. Dat kost per keer ( 1 x per week) ongeveer 60 ct tot 1 euro. Een ander wasmiddel kan je man kopen in de winkel. De week voor verlof nemen de meesten hun was mee naar huis. Er zijn wel eens klachten over de was, maar er wordt 1 programma gedraaid en fijne was zou ik op de hand op cel wassen.De was van alle mannen gaat niet bij elkaar in.
Vraag ook even bij de BSD om een lijst van wat wel en niet ingevoerd mag worden bijv.een portable tv of een radio. Zij willen zeker meewerken, want zij hebben er ook alle belang bij dat jij en je man een beetje gerustgesteld zijn en dat jullie ook proberen volgens de regels van de inrichting te handelen. Niet weten is geen schande; niet vragen is dom!
sterkte en nog een paar goeie dagen samen,
Joep