Wegbrengen

• Diana

Ik ga mijn man 10 januari wegbrengen naar Westlinge. Is het nu zo dat ik hem bij de duer mag afzetten en dan gelijk weer weg of mag je nog in de bezoekersruimte afscheid nemen. En mag ik een telefoonkaart kopen (van te voren), zodat hij dat niet hoeft te doen in “het winkeltje”. Want anders koop ik bij een belhuis alvast een kaart voor hem.

• Joep

Diana, ik zou als ik jou was voor het hek afscheid nemen.Ik denk niet dat je mee naar binnen mag en in de buurt vande bezoekzaal kom je al helemaal niet. Neem in de auto afscheid en voorkom op die manier teleurstellingen bij jullie beiden,

sterkte, Joep

• Diana

Joep , en wat betreft het verlof in Westlinge, is dat net zoals in andere instellingen 6 weken zitten en dan indien men zich goed gedraagt 1x per maand. Werk jij ook in het gevangeniswezen om het maar zo te noemen. Je reacties worden op prijs gesteld zo te zien, en de mensen hebben er wat aan.

• Diana

En wat betreft je kleding wassen Joep? Ja, rare dingen die ik wil weten van je. Hopelijk vind je het niet erg dat ik dit vraag. Maar kan hij zelf zijn kleding wassen? En moet je daar zelf voor waspoeder zorgen of hoe zit dat, want anders kan ik nog wel heel veel dingen erbij gaan kopen want voor een maand heeft hij niet genoeg.

Joep, bedankt!

Groetjes Diana

• Joep

Hallo Diana,

Ik begrijp dat je heel veel vragen hebt, wanneer je in zo'n situatie terechtkomt. Ik zal proberen je wat antwoorden te geven. Omtrent de bezoekregeling kun je het beste met de inrichting bellen en vragen naar de BSD. Die zijn er juist voor deze vragen. Telnr van de inrichting vind je op deze pagina. Ik ken de inrichting niet goed genoeg en durf hier dus ook niet zomaar wat te roepen. Normaal is het na vier weken op verlof, maar nogmaals: bel de BSD even.

Wat betreft de was: ja, die kan daar gedaan worden. Nee, je mag geen waspoeder meenemen of invoeren want dat lijkt iets teveel op bepaalde verboden substanties.

De reiniger van de afdeling doet de was en gebruikt een neutraal wasmiddel. Dat kost per keer ( 1 x per week) ongeveer 60 ct tot 1 euro. Een ander wasmiddel kan je man kopen in de winkel. De week voor verlof nemen de meesten hun was mee naar huis. Er zijn wel eens klachten over de was, maar er wordt 1 programma gedraaid en fijne was zou ik op de hand op cel wassen.De was van alle mannen gaat niet bij elkaar in.

Vraag ook even bij de BSD om een lijst van wat wel en niet ingevoerd mag worden bijv.een portable tv of een radio. Zij willen zeker meewerken, want zij hebben er ook alle belang bij dat jij en je man een beetje gerustgesteld zijn en dat jullie ook proberen volgens de regels van de inrichting te handelen. Niet weten is geen schande; niet vragen is dom!

sterkte en nog een paar goeie dagen samen,

Joep

• Mokkel

Hallo Diana, Moet ook morgen me mannetje weg brengen voor 1 maand…

misschien leuk om af en toe elkaar te mailen???

Groetjes!

• Diana

Hallo,

En waar zit hij van jou? Viel het jou ook zo tegen, het was net de serie van vrouwenvleugel afscheid nemen, en het hek dicht. Heb gelukkig mijn kinderen en veel kenissen en vrienden, dus afleiding heb ik zat,maar zit toch het liefste thuis.