wat vertel ik mijn kids??

• bert

Hallo, ben ik weer. Nu het volgende.

Ik heb twee kinderen van 10 en 8 jaar. Ze blijven bij hun moeder zoalng ik weg ben.

Is er iemand die ervaring heeft in een dergelijke situatie. Te denken valt hierbij aan o.a.

Wat vertel ik ze precies?

Moet ik ze vertellen waar ik zit en waarom?

Als ze het zouden weten, worden ze dan op school gepest?

Waar doe ik goed aan? vertellen of niet?

Wie???

• mitch

Ja dat is heel moeilijk ik vertel dat opa aan het werk is… Maar ja die van mij is dan ook vandaag 3 geworden….

Denk toch dat je tegen je kids eerlijk moet zijn. En vertellen.. dat tegen andere moeten zeggen dat je in het buitenland aan het werk ben??

weet het ook niet zo goed wat anders. Weet niet hoelang je moet.. als het voor paar weken is kan je dat ook tegen je kinderen zeggen.

succes

• Joep

Je kan kinderen van die leeftijd niet in de maling nemen. Nog erger dan dat hun vader zit, vinden ze dat ze voorgelogen zijn. Bespreek het met ze en maak afspraken over wat er vertelt wordt en aan wie.

Succes, Joep

• Alkien

Hoi Bert,

Het idd beter ze gewoon de waarheid te vertellen. Als ze er achteraf achterkomen zullen ze je het alleen maar kwalijk nemen, en komt het nog harder voor ze aan. Ze hebben een leeftijd dat ze al een hoop begrijpen. Ik heb niet meegekregen hoelang je moet, maar in principe doet dit er ook niet echt toe, ware het niet dat als het voor langere tijd is je toch niet die kinderen voor kan blijven houden dat je op vakantie of iets dergelijks bent. Ik neem aan dat er intussen ook gewoon bezoek mogelijk is, dan komen zij toch ook mee neem ik aan, het is dus alleen maar beter dat het ze verteld wordt. Zo leren ze ook tegelijktijd nog ook, dat geef je ze mee voor hun eigen toekomst….

Kinderen van die leeftijd begrijpen heel erg veel, meer soms dan wij denken, beter van jou horen dan via via. Da's nog rotter.

Dus gewoon vertellen.

Sterkte.

Groet,

Alkien.

• nikki

hoi,Bert

Ik heb wel eerlijk tegen mijn kinderen verteld hoe het met hun vader is en heb een gesprek gehad met de leerkracht op school.Hij heeft mijn kinderen erg goed opgevangen en het is een geheimpje tussen hem en mijn kind gebleven.Zelfs de directeur wist er in de eerste instantie niet eens van.Bespreek het eerlijk , dat is de beste manier, ook op school met de leerkracht want alles wat je bedenkt aan “smoesjes”werkt op ten duur alleen maar tegen.

Ik wens je veel sterkte Nikki

• djali

ik ben voor het eerlijk vertellen, en eigenlijk dus ook niet voor geheimpjes voor die of die, ik persoonlijk ben van mening dat je het kind de ruimte moet geven om het ook met meerdere (als die er behoofte aan heeft) er over te kennen praten. ze hebben het al moeilijk genoeg in de meeste gevallen dat iemand die hun nabij staat weg is en dan al opzadelen met geheimpjes erbij is niet niets… vaak willen ze er zelf al niet met meerdere over praten dus blijft het vanzelf wel binnen de perken.

wij hebben toen der tijd er voor gekozen om eerlijk te zijn en natuurlijk niet de hele daad in geur en kleur verteld maar wel gezegt van papa heeft iets gedaan wat niet mag en daarom moet papa nu daar een poosje blijven, en hij heeft er heel goed op gereageerd en is altijd mee gegaan naar bezoek.

maar goed wat je dan ook mag beslissen sterkte ermee.. ieder doet het op zijn manier tenslotten.

djali.