geen kerstgevoel dit jaar

• thuisfront

ik zie dit jaar zo op tegen de kerst, heb ook nog geen boom neer gezet. en iedereen praat zo makkelijk, van volgend jaar beter. mijn vriend wordt 8 jan weer voorgeleid, en ik ben bang dat hij dan voor de 2de keer 30 dagen krijgt, de zittingsdatum is namenlijk al bepaald.

• roosie

Kom op meid wees sterk ook voor hem ik denk dat het voor hem misschien nog wel erger is want daar binnen heeft hij helemaal niets. Dat wil niet zeggen dat het niet zwaar is voor jou integendeel maar je moet even je gedachten verzetten en ga lekker naar familie ofzo.In januari is het weer afwachten en dat maakt je zo hopeloos en hulpeloos want je wilt hem helpen maar je kan niets doen.

Sterkte Meis je kunt het.thuisfront schreef:

• thuisfront

maar mijn familie mag niet weten dat hij vastzit dus heb hun met een smoes afgebeld. maar heb aan mijn vriendin wel steun. das dus het moeilijke

• Sip

Hoe is de kerst van de benadeelden?

• Xynyx

Geen idee, ik hoop goed. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit steeds meer op een forum over rechtspraak gaat worden. Steeds vaker komen er kreten op als “hoe terecht het wel is dat iemand gestraft wordt” o.i.d…..

Sip, om even heel bot te zijn ; zowel het slachtoffer / de benadeelde heeft het “recht” om zich rot te voelen als de partner/familie van een gedetineerde.

Ten slotte zijn ook zij benadeelden.

Als je wilt preken, ga dan aub op een kansel staan………

Groetjes, Anne-Marie

• Sip

Ik ga niet preken hoor ,aar het slachtoffer heeft de situatie niet gewild, de dader wel, hooguit heeft de dader niet gewild dat hij er voor wordt gestraft

• mitch

Hallo,

Ik heb er ook geen zin in. Maar ja, heb kleine dus ik moet. Heb mijn vader wel gesproken vandaag voor het eerst sinds vier weken. Mijn vraag is eigenlijk je schrijft dat de voogeleid data al vast staat. Is dat negatief dan??

veel sterkte

mitch

• Xynyx

Precies wat ik bedoel, Sip ; gelukkig zijn er rechtgeaarde mensen als jij, die het allemaal veel te goed weten, dus zullen we JOU ook nooit in een dergelijke situatie tegenkomen….. Toch ? Al je bekeuringen wel keurig betaald ???? ;-)

groetjes, Anne-Marie

• Joep

Sip,ik begrijp je wel, maar je kunt niet direct over ‘het slachtoffer’ spreken als je het dossier niet kent. Misschien is er gepoogd een bedrijf op te lichten en is dat niet gelukt en dan kan je moeilijk over een slachtoffer of een benadeelde spreken. Hetzelfde geldt vooral die mensen die vast zitten voor bijv. smokkel. Dan kun je volgens mij niet van slachtoffers spreken. Er zou pas sprake van slachtoffers zijn als de smokkelaars niet gepakt waren.

Prettige Kerst, Joep

• Shanneke

Hallo mensen,

Ook ik heb geen kerstgevoel, alhoewel ik toch wel een miniboompje heb staan.

Je kan het allicht proberen toch? Ik stort mijzelf gewoon in het werk, kerst valt dit jaar gewoon in een weekend en daar heb ik momenteel helemaaaal geen problemen mee.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft,

veel liefs