Prangende vraag......

• Xynyx

Hallo, mensen bewaarders :-),

even een vraag tussendoor. Aangezien ik steeds vaker lees over uithuiszettingen van mensen die hun huur niet betalen, het volgende ;

Mijn vriend heeft nu niet alleen een aantal maanden geen huur betaald, maar deze bovendien ook nog eens schriftelijk opgezegd…. TOCH wordt hij niet uit zijn kamer gezet !! Hoe zit dat ?? Is dit geen duidelijk geval van discriminatie tegen alle brave burgers die hun huren niet KUNNEN betalen ??

Wat denken jullie ? Aangezien er op dit forum toch steeds weer wordt geschreven dat er best bezuinigd kan worden….. En nu gaat de regering met twee maten meten !!

Ik zit er sterk over te denken om een petitie te starten en deze in te leveren bij Donner….. ?? ;-)

Groetjes, Anne-Marie

• Joep

Ik zou een kort geding aanspannen tegen de verhuurder en eisen dat je vriend alsnog wordt uitgezet. Of misschien kan hij een advertentie plaatsen voor woningruil? ;-)

groet, Joep

• Xynyx

Dat is uiteraard ook een optie ! HAH !! DAAR hebben de heren regeerders niet bij stilgestaan he, bij het bepalen van onze wet ?? ( Ik kijk nu even héél slim ! )

Maar ik denk echt dat we hier een goede zaak over aan kunnen spannen.

Woningruil zou kunnen, ware het niet dat we gewoon willen gaan samenwonen, en dat mag weer niet van zijn huisbaas.

Zoals je merkt, is dit een kwestie waar zowel het min. v. Just. als VROM nooit aan gedacht hebben.

Bij VROM waren ze ooit wel zo slim om de zg “voordeurdelers” uit te sluiten van het recht op huursubsidie. Maar goed, in het kader van alle gebeurtenissen van de laatste tijd ….. Om nog maar te zwijgen over Verdonk, die met haar inburgeringsplannen ( jawel, die dame denkt OOK slim te zijn ! ) ;-)…….

En nu ze een dagvaarding krijgt van Inlia kunnen wij er net zo goed meteen 1 achteraan sturen namens de gedetineerden van NL. Verder gewoon even een beetje lawaai maken over dit vreselijke onrecht tegenover de minderbedeelden…..

En ook die steunen onze petitie zonder al teveel tegenstribbelen.

Lijkt me een GOED plan ! :-D ( triomfantelijke blik ! )

Anne-Marie

• Joep

hallo Anne-Marie,

Ben je net zo goed in het uitvoeren van plannen als in het bedenken ervan ;-)

groet, Joep

• Xynyx

Hm…… Is dit een uitdaging………….???

Hihi, toen een aantal jaren geleden de subsidie voor de kleine ondernemers werd ingevoerd, heb ik wel een aanvraag ingediend.

Aangezien ik huisvrouw en moeder was, meende ik als zelfstandig/freelance verpleegster, kokkin, kinderverzorgster, hondenuitlaatster, huiswerkbegeleidster , maatsch.werkster, etc. zeer zeker in aanmerking te komen voor deze subsidie….

Mijn verzoek werd echter afgewezen !!

Hihi, het zou wel een bak zijn als ik daadwerkelijk een petitie op zou stellen, niet ?

Ik zal een poging wagen ! Kan ik rekenen op je handtekening ? ;-)

Groetjes, Anne-Marie

• Joep

Als je belooft dat ik wel werk overhou!

• seniorbewa

Als je de zaak win ben ik misschien mijn baantje als huismeester kwijt!

Groetjes Johan.

• Xynyx

Oke, jongens……. ( zucht ) Jullie hebben het pleit gewonnen ! Tegen 2 mensen die dankzij mij werkloos zouden kunnen worden kan ik niet op !

Tja, dan zal ik mijn petitie maar uitstellen tot na jullie pensioen…… Wel jammer, want zo'n organisatie vergt veel tijd en inzet, en zou me mooi van de straat houden ! Nu zit er natuurlijk weer niets anders op dan het enige plaatselijke bushokje dat mijn woonplaats rijk is onder te spuiten…….. ( Sip kijkend ) ;-)

Groetjes, Anne-Marie

Overigens, de reden waarom ik geen subsidie kreeg, was dat ik geen KvK-nr had…

• Joep

Wat leuk dat je je woonplaats een passende versiering gaat aanbieden. Komt de burgemeester het ook onthullen? Trouwens op kunst schijnt ook nogal wat subsidie mogelijk te zijn, dus…(slim kijkend)

10% voorde tip? (wanhopig kijkend, want flink pensioengat)

Prettige Kerst Anne-Marie,

groet, Joep

• Xynyx

:-D ( heeeeeele vette grijns ) Jawel, Joep, je hebt gelijk. Maar ondanks het feit dat ik AKI heb gehad ( en afgemaakt ) kom ik niet in aanmerking voor deze subsidie, omdat ik niet kan aantonen de laatste 5 jaar van mijn werk te hebben kunnen leven.

Jammer genoeg kunnen maar weinig kunstenaars dit….. Tja, anders zouden ze geen subsidie aanvragen, wel ??

Alle gekheid op een stokje ; ik ben nog maar een paar jaar gescheiden, en tijdens mijn huwelijk was een subsidie regeling voor kunstenaars niet nodig, want mijn ex verdiende wel 3x modaal. Bovendien heb je als kunstenaar geen KvK nr nodig.

DUS moet ik helemaal opnieuw beginnen……

En nee, de burgemeesteres van mijn woonplaats heeft nu niet bepaald enig gevoel voor kunst……. Het maffe mens ( ECHT waar !! ) heeft nota-bene een extra patrouille voor het bushokje verorderd…

Jawel, vanaf vanavond zal mijn woonplaats dus opnieuw worden voorzien van witte wagens met strepen en zwaailampen ( zouden die dingen het wel eens doen ? ).

Want “Marie moet de straat op”………

Nee, Joep en Johan, ik ben niet echt blij met de enorme verantwoordelijkheid die jullie op mijn schouders laden….

Ik trek zo mijn dikke jas aan en, gewapend met spuitbussen trek ik de koude, donkere nacht in………

Groetjes ( sip kijkend )

Anne-Marie