ik ga trouwen in de gevangenis over een maand...

  • Marinde

    Hallo,

    Ik heb samen met mijn vriend besloten om in de gevangenis te trouwen, over ongeveer een maandje is de bruiloft al. Maar eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik me erbij voor moet stellen zo'n bruiloft in een gevangenis. Misschien dat iemand mij er meer over kan vertellen, ik heb heel internet namelijk afgezocht en kon niks vinden. Ook vraag ik me af of dat ik na de bruiloft recht heb op 2 uur BZT de bewakers zeggen van wel, maar die zeggen wel vaker dingen die niet kloppen. Bedankt alvast!

    Groetjes Marinde

  • Xynyx

    Hey, Marinde,

    is dat nou ECHT wat je wilt ?? Het lijkt me toch niet echt feestelijk, zo'n “bruiloft” in de gevangenis..?? Wat stel je je daar bij voor ? Echt, ik kan me goed indenken dat je graag zou willen trouwen, maar denk je niet dat dit in een gevangenis heel wat minder feestelijk en ceremonieel aan toe gaat ?? Goed, bzt, misschien…. ?? Maar wat, als het delict waarvoor hij is opgepakt dermate zwaar is dat dit er niet in zit ?

    Kijk, mijn vriend zit ook gevangen. Zonder bewijzen, enkel op getuigenissen. Kun je niet beter wachten tot er meer duidelijk wordt ? Hoewel ik begrepen heb dat je vriend onterecht vast zit, is er toch een minimaal kansje dat hij daadwerkelijk iets op zijn kerfstok heeft ?

    Terwijl, als hij onschuldig vast zit, hij binnenkort vrij komt en jullie dan toch alsnog de trouwerij kunnen krijgen zoals jullie die graag willen ??

    liefs en sterkte,

    Anne-Marie

  • Joep

    Hallo Marinde,

    een trouwerij in de bajes is niet zo feestelijk. Een uurtje in debezoekzaal met een glaasje fris en een plakje cake. BZT krijg je in een Huis van Bewaring niet. Ik geef Xynix groot gelijk. Stel het uit tot hij vrij is.

    Groet, Joep

  • djali

    wil niet lullig doen hoor, maar maby is er nog wel een andere reden dat ze daar willen gaan trouwen.

    marinde, als ik idd op de juiste spoor zit laat je dan aub goed inlichten of het wel nut heeft anders ben je zo getrouwd en ben je toch nog alleen zou jammer zijn.

    maar misschien zit IK er wel helemaal naast zo jah sorry !!

    djali.

  • Jamola

    Jeetje, toen ik jou mail aan het lezen was, moest ik aan me zelf denken.

    Ik heb dit idee ook gehad. Ik ben zelfs in ondertrouw geweest bij de gemeente toen hij vast zat.

    Wij wilden ook graag trouwen. Maar gelukkig is het allemaal niet doorgegaan, want hij komt nu over 7 dagen naar huis. Dit was ook een advies van de advocaat om beter te wachten.Dan is het inderdaad zo. op een ons eigen manier het vieren en huis van bewaring die viert het echt niet mee jou.!

    Denk goed over na, heb ik namelijk ook gedaan.

    Ik geef je echt het advies om te wachten tot hij vrij komt.

    Sterkte met alles.

    Jamola

  • manuela

    hallo.

    ik heb een vraagje.

    toen jou vriend vast zat en jullie gingen trouwen, hoe heb jij dat dan allemaal moeten regelen?

    mijn vriend zit namelijk ook vast en wij willen ook graag trouwen maar ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe ik dat moet doen, ik hoop dat u het me nog een beetje kan uitleggen, ik zal u hulp echt dankbaar zijn.

    met vriendelijke groeten

  • ip

    hoi manuela, je vriend moet eerst schriftelijk toestemming vragen (laat hem met BSD overleggen hoe) om te MOGEN trouwen in de gevangenis. wij hebben dat ook gedaan en dit werd afgewezen. maarrrrr… we zijn in bezwaar gegaan en ik heb het met harde feiten kunnen onderbouwen, en toen hebben ze de afwijzing ingetrokken en nu hebben we toestemming! ik ben nu alle uittreksels aan het verzamelen voor de ondertrouw. hij heeft machtigingen geschreven om in ondertrouw te kunnen gaan zonder hem er bij in onze eigen gemeente, en om zijn uittreksels te kunnen halen bij diverse gemeentes. zodra we in ondertrouw zijn, neem ik contact op met de BSD en die regelt en overlegd verder met de gemeente daar wat datums waaruit we dan kunnen kiezen om te trouwen. hoe het daarbinnen helemaal aan toe gaat weet ik nog niet, maar wel dat er taart is, 6 !!!! getuigen moet je hebben, 10 gasten mag je uitnodigen, en we krijgen ook BZT maar weten niet hoe lang. foto's worden gemaakt door iemand van binnen.

    ik vind niet dat andere mensen moeten zeggen trouw niet binnen en wacht tot hij buiten is. iedereen heeft zo zijn eigen redenen om binnen te trouwen en niet te wachten. als het is wat je echt wil doe het gewoon.

    in ons geval waren we al bezig met trouwplannen toen hij vast kwam. we wilden in stilte trouwen. dat kan nu gewoon doorgaan. dezse maand gaan we nog in ondertrouw. en hopen dit jaar nog getrouwd te zijn :)

    succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Estelle

    Ik wil volgend jaar ook trouwen in de gevangenis maar wil weten wat de consequenties hiervan zijn en hoe gaat het in zijn werk? Heb je dan ook een huwelijksnacht???:)-D

  • ip

    ik ga ook trouwen in de gevangenis we zijn het nog aan het regelen. je krijgt geen huwelijksnacht bij ons, maar misschien is het in elke gevangenis anders, net als de bezoekregelingen en bzt enzo. wel is er na de bruiloft bzt, weet nog niet of dat langer is dan normaal. moet het allemaal nog horen.

  • Michelle

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar iemand die gaat trouwen in de gevangenis en wat meer te weten te komen over hoe dit in zijn werk gaat, wat je ter voorbereiding moet doen etc. Zijn jullie inmiddels allemaal getrouwd? Kennen jullie mensen die van plan zijn om te gaan trouwen, in de gevangenis?

    Groetjes,

    Michelle