Hai Shanneke,
ik denk niet dat het voor mij moeilijker is dan voor jou ; hoe je het ook wend of keert, we hebben beiden iemand van wie we houden buiten bereik…
Maar ik hou al 4½ jaar van hem, en ik vecht niet graag tegen mijn eigen gevoel….
Dus of ik wel zo moedig ben….. ??
Net als voor jou is het met name de strijd tussen mijn verstand en mijn gevoel die het moeilijk maakt.
Hoeveel ik immers van hem hou ; zijn daad kan en wil ik niet goedkeuren !!
Maar het gaat me te ver om een persoon af te rekenen op een daad die hij nooit meer zal herhalen ! Hij is meer goed en lief voor me geweest dan die ene daad kan stukmaken.
Hij heeft géén onschuldige, hardwerkende familievader vermoord….. Of een kind kwaad gedaan. Hij zal zijn straf krijgen en uitzitten. Net als jouw vader.
En ook moed is maar relatief…. Eergisteren nog, zag ik het echt niet meer zitten..
Ik was ZO BOOS en ZO moe…. In een normale relatie kun je immers ten allen tijde met je partner overleggen. Elkaar de nodige feedback geven. Steunen, troosten als dit nodig is. Nu ben je gewoon afhankelijk van de tijden dat je partner je mag bellen.
En boos, omdat hij er door zijn eigen schuld niet volledig voor mij kan zijn zoals ik dat voor hem ben. Dat zul jij ongetwijfeld ook merken, wanneer je eens iets wilt overleggen met je vader. Of zijn steun nodig hebt. In elk geval is een periode van detentie er een waar noch de gedetineerde, noch de partner om zichzelf heen kan.
Geloof me, ik “reken liever met een ander af” dan met mezelf….
Sterkte, meiske, ook voor je vader en je verdere familie !
Anne-Marie