belkaarten

• mitch

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en mijn vader zit nu drie weken. Hij zit tot nu toe in alle beperkingen. Maar mijn vraag is omdat wij geen contact mogen hebben. Als hij nou wel mag bellen maar geen belkaarten heeft? Hoe wordt dat dan opgelost?

alvast bedankt.

• dolfijn

hallo

de eerste keer mag hij vanuit daar bellen, als jij ook de beperking komt, dus dan heeft hij geen telefoonkaart nodig, nadien kun je hem die nummers doorgeven

groetjes

• Inge van G

Zolang als hij op alle beperkingen zit kan hij niet bellen.

Hij kan als jij hem geld opstuurt telefoonkaarten kopen in de inrichtingswinkel.

Deze kan hij gebruiken als hij geen beperkingen meer heeft.

Succes!

• djali

jah maar dan wel geld gestort op zijn rekening daar binnen de inrichting want contant geld mogen ze dus echt niet hebben en kennen ze ook niets mee kopen..

bel gewoon ff de inrichting mitch.. en daar willen ze je vast wel meer inf geven over evt rekening nr als die die al heeft enzzzzzzzzz………..

djali.

• Xynyx

Klopt niet helemaal, Djali…..

Voor zover ik weet en heb gedaan, mag je eerst een bedrag afgeven aan de balie.

Daarna kan en mag dat slechts via overboeking.

Mijn vriend kan nu telkens kaarten kopen via die rekening.

Voor zover ik heb begrepen, krijg je het rekening nr van de inrichting, gevolgd door het registratie nr van de gedetineerde. Dat dient dan als rekeningnr.

Maar jeetje, hou me ten goede ; ik ken dit enkel van de inrichting waar mijn vriend zit !!

Liefs, Anne-Marie

• Simon

Hij zit nu in beperkingen, maar normaal krijg je in de huizen van bewaring een inkomstenpakketje incl. telefoonkaart van 5 euro

• djali

jah van jullie beiden klopt dat idd.. maar omdat ik begreep van het verhaaltje van inge zo van nou dan geef je het ff aan hem dacht ik nee zo werkt het niet vandaar mijn reactie.. maar XYNYX waarom koop jij niet belkaarten voor hem of zit jou vriend toevallig net op een plek waar je dus niet met andere belkaarten kan bellen..want dan zou je wel voordeliger uit zijn .

nou groetjes djali.

• mitch

nou hij heef toevallig vandaag gebeld. en gevraagd of we geld willen storten. Maar als ik het hele verhaal goed begrijp kan ik beter kaarten kopen en met bezoek meenemen?

alvast bedankt voor de reactie's

• Xynyx

Hai, Djali,

ik zou graag de nodige belkaarten voor hem kopen…. Helaas zijn die voor mij als dichtstbijzijnde stad slechts in Deventer te krijgen.

Niet beschikkend over eigen vervoer, houdt dit voor mij in ( ons stadje heeft zelfs geen treinverbinding !! ) dat ik eerst met de bus naar een stad moet waar een stoptrein stopt, met de boemel richting Zutphen, daar overstappen, enz…..

Terwijl hijzelf die kaarten gewoon kan bestellen of laten meenemen door zijn moeder of broer, die nog geen 15 min. rijden van hem af zitten.

Groetjes, Anne-Marie

• seniorbewa

Hallo Simon,

Dat ze een inkomstenpakket krijgen klopt, hierin zit meestal koffie, thee, suiker, creamer, filterzakjes, zoet broodbeleg en boter. daar naast nog een verzorgingssetje met daarin tandenborstel, shampoo, zeep, scheermesje(voor de mannen) en een kam.

Verder kunnen ze bij binnenkomst kiezen uit een telefoonkaart of iets te roken de kosten hiervan wordt van hun rekening courant afgeschreven, ze betalen hier dus zelf voor.

Groetjes Johan.