Tja, Richard, gezien de bezuinigingen in de gezondheidszorg is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat gedetineerden meer kosten dan ouden van dagen.
En toch zijn die laatste groep uiteindelijk duurder. Immers ; zij maken zich niet nuttig door dozen te vouwen of wasknijpers te maken…. Gezien het feit dat de meeste gedetineerden gezonde volwassen mensen zijn, eten ze natuurlijk meer.
Ze hebben dan ook meer nodig. Ze kunnen zelf wassen, eten, enz. Die ouwetjes moeten allemaal geholpen worden. Geen wonder dat daarop wordt gekort !! WAT extra aandacht ? Wanneer die ouwetjes er niet voor kunnen betalen, dan krijgen ze het gewoon niet. En hun prakkie warm eten kan makkelijk koud worden gegeten ; ze wachten maar netjes op hun beurt om gevoerd te worden !
Maar alle sarcasme op een stokje ; doe nu aub niet net alsof het vroeger zoveel beter gesteld was met de gedetineerden !!
Persoonlijk heb ik liever dat ze flink bezig worden gehouden, dan wanneer ze vanuit pure verveling en frustratie van elkaar leren hoe ze het de volgende keer beter aan kunnen pakken….. Ja, ook mijn vader vertelde graag over hoe goedkoop het leven was “in zijn tijd”…. Hij vergat gemakshalve echter te vertellen dat zijn loon in die tijd ook een stuk lager was ! Ook mijn vader dweepte graag met “de goeie oude tijd, waarin mannen nog gelukkig waren met 1 gulden in de week”…. Hij vergat enkel dat in die tijd voor een cent een heel pakje boter gekocht kon worden.
En ook nu gaat de vooruitgang gewoon door. Wat WIL je eigenlijk ? Dat de gedetineerden van nu gewoon lekker dom worden gehouden ??? Prettig vooruitzicht ; dan DWING je ze welhaast om hun oude onhebbelijkheden voort te zetten. NIET elke gedetineerde is een drugsverslaafde ! En niet iedereen in een inrichting is per definitie crimineel……
Je geeft aan dat je zelf jaren lang in een inrichting “hebt gezeten”… Als WAT ??
Hoe dan ook ; ik vind het jammer dat je daar zoveel tijd hebt doorgebracht in nutteloze tijdverspilling ! Had intussen maar wat bijgeleerd, dan was je nu wellicht wat genuanceerder ??
groetjes, Anne-Marie