Het gevangenisleven moet sterk versoberd worden

• hannus

Laatst zag ik een stukje van Kopspijkers waarin een gevange riep: het lijkt hier net een gevangenis. haha. Dat was erg grappig want ze hadden haar kamer geinspecteerd op drugs e.d. terwijl zij een frisse neus aan het halen was. Daar ging ze een klacht over indienen want het was “@!#$ net een gevangenis hier”. Dat zegt genoeg, toch???

• Xynyx

Ja, geweldig, laten we terug gaan naar Noord-Afrikaanse toestanden ; of beter nog, de middeleeuwse ! Alle misdadigers lekker martelen tot ze van ellende vanzelf wel bekennen ( ook als ze onschuldig zijn ) en alle heksen gewoon weer op de brandstapel !

Spaart bovendien veel uit op de rechters, om maar te zwijgen op politie. Alle processen worden weer lekker simpel, en als een heks niet zinkt, bezwijkt ze later alsnog wel aan de chemicalien die door alle brave burgers in het water zijn geloosd.

Bewaarders worden niet langer aangesteld op hun sociale vaardigheden, maar op stem en het volume daarvan. Tja, de pijn van de ondervraagden moet wél overstemd kunnen worden, niet waar ? En je zult zien dat Nederland weer een land wordt waar eenieder lustig zingend aan de arbeid gaat.

Ook de paarden worden weer in ere hersteld, want het vierendelen wordt uiteraard weer met veel plezier ingevoerd, evenals de dood dmv de strop. Om de guillotine nog maar buiten beschouwing te laten. Gaat immers lekker snel, die koppen laten rollen. En om de brave burgers braaf te houden, mogen zij dan alle lijken en koppetjes die rollen opruimen. Dat houdt ze mooi bij de les en op het rechte pad.

En Neeltje Jans dopen we om in een soort Nederlands robbeneiland.

Zoals je merkt, ben ik uitermate enthousiast over dit lumineuze idee, en ik sta dan ook als eerste in de rij om te solliciteren !!

• Xynyx

Ja, en het scheelt wel zoveel arbeidsplaatsen, voor werk dat geen “fatsoenlijke” Nederlander wil doen. Wat scheelt er aan, jonkie ? Pas werkloos geworden en nu jaloers op de mensen die wasknijpers mogen maken en automatjes ? Of dozen vouwen ? En dan zeker ook nog voor dezelfde “beloning” ( lees: loon ) als de stoute burgers die voor straf hun tijd moeten uitzitten ?

De computerles stelt echt nix voor, hoor…. En de Nederlandse taal zou nog niet zo'n slecht idee zijn, gezien de abominabele spelling die je steeds vaker tegenkomt.

Bovendien was de stelling niet dat er wel bezuinigd kon worden op de misdaad, maar op de voorzieningen in gevangenissen. De zaken die worden genoemd, zijn in mijn ogen niet bepaald “luxe” te noemen. Niet bepaald sterk, deze bijdrage….

• Mel

Amen :D

• Jos

Wat zegt dat dan? Dat Jack Spijkerman op een ludieke wijze laat zien wat voor incidenten er plaats vinden. pfffff wat kortzichtig om daarop een dergelijk generaliserende reactie te geven.

Ik nodig iedereen uit om de aankomende open dag (2de) in mei 2005 vooral in te schrijven voor een bezichtiging van 1 van de deelnemende inrichtingen. Of ga eens een dag proefzitten als er weer een inrichting open gaat. Kom daarna hier terug en deel je ervaringen met de rest hier.

Uiteraard iemand die een delict pleegt moet een straf krijgen. Ook al zal het niet mogelijk zijn burgers te overtuigen dat zitten geen pretje is doe ik het toch, maar de ervaring zelf ondergaan is het beste. Dus volg mijn tip maar eens op.

Jos

• Jos

Hoi Anne-Marie,

Er is nog steeds te bezuinigen op bijvoorbeeld recreatie, sport (dat uurtje in de week), we kunnen de bibliotheken afschaffen, we kunnen nog maar een half uurtje luchten aanbieden en zo meer.

Uiteraard moeten we daarvoor de PBW (Penitentiaire Beginselen Wet) aanpassen.

Maar als de onwetenden onder ons denken daarmee voordeel te behalen dan hebben ze het wat mij betreft goed mis. Sluit mensen op als beesten en je maakt er beesten van is mijn volle overtuiging. Als het gaat om recidive verminderen zijn er andere opties, maar ja die kosten veel geld en dat willen we als belastingbetalers helaas niet, of wel leggen onze prioriteiten elders kennelijk.

En dan heb ik het niet eens over de mensen die voor de deur staan.

Kortom Anne-Marie, ik deel je mening ;-)

Jos

• Mel

Ben het ook hier helemaal mee eens!

• Hyperactief

Hoi Jos, na deze interessante stelling/ discussie gelezen te hebben, vind ik het jammer dat op de goede vragen alhier en op de goede argumenten die o.a. jij aandraagt verder niet gereageerd wordt. Op dit soort hot items lijkt helaas wel geen goede discussie mogelijk, daar het gros van de reactie's alleen maar ondoordacht gal spugen is zonder enige bijdrage van waarde aan te leveren. Het doet me dan ook goed reactie's zoals die o.a. van jou en Anne Marie te lezen die flink boven het aantal gemiddelde hersencellen waar de mens in deze maatschappij uitgerust is uitstijgt. Het doet mij goed dat er nog mensen zijn die zelf hun hersens gebruiken en niet voorgeprogrammeerde media s.h.i.t. napraten, klasse ga door zo.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Alkien

Ik neem aan dat je dit bedoeld als men ze alles gaat afnemen. Dan heb je idd gelijk.

Je kunt ze niet alles afnemen, dan ga je hoe dan ook monsters kweken. (als de psychiatrische drugs die ze krijgen dat al niet doen).

Het blijven mensen, en dat moet men niet vergeten. Ik zal niet zeggen dat ik iedere gevange nu het hand boven het hoofd houdt zo is het dus niet, want er zijn criminelen bij die horen niet eens meer in de samenleving, maar een menswaardig bestaan binnen de muren is dan toch wel het minste.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Kijk maar naar de Schiedammer Parkmoord, een duidelijker up to date voorbeeld van onterecht zitten is er niet. Dan erbij ben en blijf ik tegen de doodstraf, wat iemand ook heeft gedaan. Ten eerste om de gerechterlijke dwalingen, en ten tweede omdat een echte dader van een gruwelijk delict er dan te makkelijk vanaf komt. Ten derde wil ik niet in een staat wonen waar de overheid moord !!! Ten vierde kan men alleen uit het verleden leren als men die kansen ook daadwerkelijk benut, en is en blijft moeilijk te onderzoeken bij doden. Groetjes v Hyperactief