Het gevangenisleven moet sterk versoberd worden

• Bob Gertsen

Stelling: Het gevangenis leven moet sterk versoberd worden!

• Xynyx

Hm..

misschien heb je gelijk, hoor….ware het niet datik, als "thuisfront', daardoor ook dubbel zou worden gestraft terwijl ik niets anders heb misdaan dan houden van een gedetineerde ??

En aan wat denk je dan specifiek ???

groetjes, Anne-Marie

• Richard

Er valt nog zat te bezuinigen hoor!!!

Voor personeel is dat wat minder maar gedetineerden krijgen tijd genoeg om na te denken of het nog wel de moeite is om misdaad te bedrijven.

• Xynyx

Oke,

er zal ongetwijfeld genoeg zijn om op te bezuinigen. Gelukkig zijn er ook vreselijk veel mensen die dat kunnen vertellen.

Jammer genoeg zijn er zo weinig mensen die concreet kunnen vertellen WAAR op bezuinigd zou kunnen worden. Of is dit ook juist de bedoeling en wordt er gewoon getracht om mensen op de kast te jagen ??

Grtz, Anne-Marie

• Jos

Leuk dat je zo een stelling in de groep werpt! Maar wellicht zou je zelf actief mee kunnen doen aan deze stelling en dus je mening geven? Waarom deze stelling?

Mijn reactie is simpel: verdere versobering kan, de vraag is: Met welk doel?

Jos

• Jos

Boeiende discussie, vraagje aan jou: Krijgen ze minder de tijd om na te denken als je praat over versobering of bezuiniging en dat dus doorvoert? Als je antwoord daarop een volmondig ja is ben ik reuze benieuwd welke bezuinigingen er voor moeten zorgen dat dat ook zo is?

Jos

• Xynyx

Hai Jos,

goede vraag van je ! Kijk, mijn vriend denkt genoeg na. Hij heeft altijd keihard gewerkt, om te krijgen wat hij hebben wilde. Nu wacht hij gewoon op zijn straf.

Hij klaagt niet, vindt het geheel terecht dat hij gestraft gaat worden. Maar buiten dat dagelijkse telefoontje van hem aan mij en het “baantje” dat hij heeft, heeft hij niets.

Ik ben allang blij wanneer ik hem eens inde zoveel maanden kan bezoeken.

En nu dan inderdaad weer de vraag : WAAROP ??

liefs, Anne-Marie

• Sip

Men zou bv de situatie gelijk kunnen trekken aan gevangenissen in vele andere landen en dan met name die in noord Afrika. Ik bedoel dan 20 man op een kamer waar 5 man kunnen slapen en het thuisfront activeren om geld over te maken voor voedsel. Het geklaag van gevangenen hier ergert mij mateloos, ze moeten gewoon geen misdaden begaan dan komen ze ook niet in dat semihotel. Verder valt het mij op dat gevangenen wel klagen over in hun ogen slechte verzorging, maar ik heb nog nooit een gevangene horen roepen dat hij diep en dan ook diep spijt heeft van het door hem/haar misdane. De slachtoffers interseren hen dus totaal niet.

• Richard

Ik hoor al reden genoeg om te stoppen met misdaad.

Bezuinigen in de bajes: het zogenaamde onderwijs voor gedetineerden(computerles/Nederlandse taal), arbeid (werkzalen) wegbezuinigen. Ik noem er maar een paar, reken erop dat het een hoop geld scheelt als het er niet meer is.

• Mel

En reken er ook maar op dat je compleet gestoorde mensen terugzet in de maatschappij!