Wanneer iemand is afgestraft en binnen hoeveel tijd hoger beroep plaats vindt?
Hoi Pink…
Hoger beroep…dit kan pas als de persoon in kwestie voor de rechter is geweest en deze een uitspraak heeft gedaan. Tegen deze uitspraak, wat overigens op papier wordt gezet ( het vonnis ) is hoger beroep mogelijk. Dit moet de gedetineerde dan binnen 14 dagen doen. Voor het hoger beroep in behandeling komt zal een tijdje kunnen duren, dat ligt aan de ernst van het delict, en de drukte.
Ik hoop je wat meer ingelicht te hebben…
Met vriendelijk groeten
Vosje
een echte Vossevelder
moet je echt binnen 14 dagen reageren of is het niet gewoon binnen 6 weken.. maar pinky, dit soort vragen zou je ook gewoon aan de advocaat kunnen vragen hoor, en dan heb je in ieder geval veel meer zekerheid.
( niet dat vosje geen gelijk zou hebben ). in mijn geval heb ik toen der tijd veel gehad aan onze advocaat, want elke vraag kreeg ik gewoon beantwoord. vandaar mijn reactie op deze manier.
djali.
Een normale zitting moet binnen 106 dagen plaatsvinden. Soms vraagt de OvJ aanhouding (=uitstel) omdat hij zijn zaak nog nietrond heeft of omdat de verdachte verder onderzocht moet worden en de termijn van 106 dagen daarvoor te krap is.
Wanneer iemand in hoger beroep gaat moet de zitting binnen een half jaar plaatsvinden, maar ook dan kan de OvJ uitstel vragen. Hij moet dan wel goede redenen hebben en de advocaat zal aan de rechter vragen of dat nog wel redelijk is.
Vorige week in Groningen diende een zaak in hoger beroep van 4 1/2 jaar geleden. De rechter oordeelde toen dat de OvJ zijn recht op vervolging had verspeeld en sprak de verdachten vrij.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?