Mening gevraagd

• Meta

Bedankt Mel! Daarstraks heeft hij gezegd dat hij het zeker nog wel ging vertellen, en ik zal hem daar zeker geen weken meer mee laten wachten, maar ik heb er dit weekend niet verder op aangedrongen.

Sffs eens een kijkje nemen op Hart…

• Meta

Bedankt Cindy voor je eerlijke reactie, hoewel ik wel ff schrok toen ik ze las, gewoon omdat ze mij nog harder aan het denken doet zetten. Ik hoop dat ik eruit raak…

• beaugie

Hoi meta,

Misschien wordt je ook niet blij van mijn reactie, maar ik adviseer je om in ieder geval afstand te houden. 11 jaar is niet niets. Kijk eens hoe hij reageert wanneer hij in het weekend wil afspreken en jij aangeeft dat je andere plannen hebt. Je gaf zelf al aan dat hij erg op je leunt. Ik zou het heel erg vinden als jij straks met al je goede bedoelingen slachtoffer wordt. Ik snap de dames wel die zeggen dat je er gewoon voor moet gaan omdat hun partners ook zitten. Maar omdat zij toevallig een hele lieve vent hebben getroffen (die zij al kenden voor het delict) wil dat niet zeggen dat deze man ook zo'n lieverd is. Hij kan inderdaad een combinatie delict hebben gepleegd van moord met verkrachting, hij kan in een woede aanval zijn vorige vriendin vermoord hebben, hij kan een drugsverlaving hebben. Er is zo veel mogelijk en hij kan je alles wijs maken want je kunt het niet controleren. En 11 jaar bajes kan je wel veranderen, maar als je een draadje los hebt in je hoofd en daardoor een delict hebt gepleegd dan is dat draadje na 11 jaar nog steeds los hoor want intensieve psychischehulp krijg je niet in de bajes.

Hou de boot een beetje af. Test hem een beetje uit en probeer door je roze wolk heen goed op zijn reacties te letten als je toch besluit met hem door te gaan. Ik geloof echt dat mensen kunnen veranderen en ik gun ieder mens liefde in zijn leven, maar vergeet niet dat de liefde voor jezelf voor gaat. Je wil niet mishandeld worden, misbruikt of vermoord. Je wil niet in de finaciele problemen komen en de ene leugen na de andere ontdekken. de dames op dit forum hebben gekozen voor de man waar ze van houden, jij hebt slechts vlinders.

zet je roze bril af en wees alsjeblieft voorzichtig…….je hoort zulke gekke dingen tegenwoordig

• djali

beaugie….

ik ben het meest eens met jou adviesssss!!

meta het is idd heel moeilijk , maar probeer dat eens uit wat beaugie zegt…

denk dat je ook beter eerst op voet van gewone vriendschap met hem verder moet en dan pas moet kijken of er een verdere relatie uit voort kan komen, mist je al op verdere voet met hem bent na dit weekend.

maar denk vooral om je eigen veiligheid op alle gebieden dan ook, want als die vrij komt heeft die neem ik aan ook geen onderdak en is het dan wel de bedoeling dat hij gelijk bij jou zou komen wonen/?? gewoon ff een vraagje misschien heeft hij het wel en loop ik te ver vooruit.

maar 11 jr in bewaring is gewoon niet niets en maakt een mens soms heel onhandelbaar, maar welke keuze je ook maakt wens je alle geluk van de wereld.

succes en houd ons op de hoogte als je het zelf leuk zou vinden tenminste

djali.

• Xynyx

Hey, Meta,

ik wens je erg veel sterkte toe en vooral veel moed ! Ik denk dat het erg belangrijk is wanneer je hem verteld over je gevoelens. Gewoon eerlijk zijn en blijven.

Wanneer mijn vriend vrij is zal ook ik zijn “vangnet” zijn. Ook hij zal dan beslist in bepaalde opzichten verandert zijn. Maar ach, als we hier door heen komen, zullen we beslist een nog betere relatie hebben, denk ik maar…..

liefs, Anne-Marie

• erik

beste meta als ik jou was zou ik doen wat hy tegen jou zegd en zeker in het begin

wand volgens my wil hy eerst flink rust en dan langzamerhand alles opbauwen

en dan stapgewys komt alles naar buiten .Meta schreef:

>

> Hoi allemaal,

> Ik heb net iemand leren kennen die al 11 jaar in de

> gevangenis zit en binnenkort waarschijnlijk voorwaardelijk

> vrij zal komen (nu is hij vrij tijdens de weekends). Hij

> heeft dit niet geheim voor mij gehouden, wat ik zeer op prijs

> stel, maar feit is wel dat ik hevig schrok. Ik weet niet

> waarvoor hij zit, maar met zo'n lange celstraf zal het

> alleszins geen diefstalletje zijn.

> Ik weet niet goed hoe ik me hierbij moet voelen, breng ik

> mijn toekomst zo in gevaar? Zou ik hem beter links laten

> liggen? Of moet ik er gewoon voor gaan en zien wat er van

> komt?

> Ik moet alles verzwijgen naar mijn vrienden/familie toe en

> voel me nogal ongemakkelijk daarbij, ik heb het gevoel dat ik

> ze aan het bedriegen ben. Aangezien ik de mening van mensen

> in mijn omgeving niet kan vragen, zou ik graag weten hoe

> jullie hier over denken. Zouden jullie opnieuw beginnen met

> jullie partner als jullie geweten hadden dat hij zou moeten

> zitten?

> Vinden jullie dat ik er op moet staan dat hij mij moet zeggen

> wat er gebeurd is (want dat wil hij (nog?) niet)?

> Ik ben nogal in de war, dus alle reacties zouden voor mij een

> grote steun zijn!

> Alvast bedankt en groetjes, Meta

• roosie

Hoi Meta

Helaas moet ik je ook mededelen dat ik het met Beaugie eens ben en helaas is het de harde waarheid maar kijk echt uit dat je niet zelf slachtoffer wordt en daardoor je vrienden en familie kwijt raakt want die zijn toch ten alle tijden het belangrijkste.

Ik wens je heel veel sterkte bij je keuze.