Mening gevraagd

• Meta

Hoi allemaal,

Ik heb net iemand leren kennen die al 11 jaar in de gevangenis zit en binnenkort waarschijnlijk voorwaardelijk vrij zal komen (nu is hij vrij tijdens de weekends). Hij heeft dit niet geheim voor mij gehouden, wat ik zeer op prijs stel, maar feit is wel dat ik hevig schrok. Ik weet niet waarvoor hij zit, maar met zo'n lange celstraf zal het alleszins geen diefstalletje zijn.

Ik weet niet goed hoe ik me hierbij moet voelen, breng ik mijn toekomst zo in gevaar? Zou ik hem beter links laten liggen? Of moet ik er gewoon voor gaan en zien wat er van komt?

Ik moet alles verzwijgen naar mijn vrienden/familie toe en voel me nogal ongemakkelijk daarbij, ik heb het gevoel dat ik ze aan het bedriegen ben. Aangezien ik de mening van mensen in mijn omgeving niet kan vragen, zou ik graag weten hoe jullie hier over denken. Zouden jullie opnieuw beginnen met jullie partner als jullie geweten hadden dat hij zou moeten zitten?

Vinden jullie dat ik er op moet staan dat hij mij moet zeggen wat er gebeurd is (want dat wil hij (nog?) niet)?

Ik ben nogal in de war, dus alle reacties zouden voor mij een grote steun zijn!

Alvast bedankt en groetjes, Meta

• nikki

Ja, ik zou zeer zeker met heel mijn hart opnieuw voor mijn vent kiezen, zonder maar enige twijfel.Maar ik heb begrepen dat jou relatie nog maar kort is, maar als je er een goed gevoel over je vriend hebt in je hart zou ik hem een kans geven, ( hij is in iedergeval eerlijk geweest tegenover jou en dat zegt volgens mij wel iets over hem)en er veel over praten vooral met iemand die je kan vertrouwen.Wat andere mensen daarvan gaan denken, dat moet je zelf bepalen hoe je met die mensen omgaat, want ik heb nu heel duidelijk in mijn situatie gezien dat echte vrienden je niet laten vallen en achter je staan, welke keus je ook maakt.Geef jullie relatie in ieder geval een kans , en ik denk heus niet dat je je toekomst in gevaar brengt, zolang je maar eerlijk bent over wat je verwacht van je toekomst.

Ik wens jullie veel sterkte samen,Nikki

• Meta

Bedankt nikki voor je snelle reactie! Ik snap inderdaad dat je voor je ventje kiest als hij moet gaan zitten als je al een relatie hebt, maar hier gaat het inderdaad over een zeer prille relatie, en ik weet op voorhand al dat hij dus in de gevangenis zit. Is het dan niet gewoon dom en naïef van mij om met hem iets te beginnen? Ik kan maar niet vergeten dat hij waarschijnlijk voor moord zit,maar het fijne weet ik er niet van . Ik zit dus in een tweestrijd. Hij zegt dat hij verandert is (kan ook wel na zo'n lange tijd, hij was nog jong toen hij binnenging), dus ergens vind ik dat hij een tweede kans verdient. Langs de andere kant is er waarschijnlijk ergens een familie die hun zoon of dochter kwijt zijn door hem…

Ik maak het mezelf alleszins niet gemakkelijker, maar de vlindertjes zijn er wel (en neen, ik kick niet op gedetineerden zoals sommigen misschien zouden kunnen denken, ik ben verliefd geworden en toen bleek het een gedetineerde te zijn, dat is iets heel anders)

Bedankt dat je ons sterkte wenst, ik denk dat we het zullen kunnen gebruiken!

• Sip

Als je in ons land 11 jaar moet zitten, dan heb je 15 jaar opgelegd gekregen. Dus is dan moord of de maximale straf voor doodslag. Dan is het nog belangrijk te weten wie en waarom hij tot die daad gekomen is. Als het bv een man is de de verkrachter van zijn dochter heerf vermoord, dan zou ik zeggen sluit zo snel mogelijk vriendachap met die man en brul desnoods van de daken af wat voor echte vaders er nkog in ons land zijn. Echer de kans is groter dan deze man zelf de dader van verkrachtin en moord is. Nu kun je hem we dwingen het te vertellen , maar je moet dan maar geloven dat hij de waarheid spreekt.

• Xynyx

Hai Meta,

mijn vriend ZIT voor moord. Dat is voor mij enerzijds vreemd ; hij is ( nog steeds ) de meest lieve en attente man die ken. Zou nooit zijn hand heffen tegen een ander. Toch heeft hij die daad begaan. Hij was in die tijd erg overspannen, stond vreselijk onder druk en bovendien was het voor hem een zaak van : zijn leven of dat van de ander.

Dat pleit hem allemaal niet vrij, integendeel. Ineens is hij “persona non grata” in mijn familie en sommige vrienden van me. Dat maakt het er voor mij niet makkellijker op. Toch is en blijft hij voor mij mijn grote liefde. Ondertussen zijn een aantal van mijn vrienden weer bijgedraaid ; “wanneer jij zoveel van hem houdt, zal er toch echt wel iets goeds in hem zitten, al weten wij nog niet WAT”……. En het is ook nogal niet misselijk wat hij gedaan heeft. Maar mensen die hem gunstig gezind zijn gaan voornamelijk af op mij en hoe ik in het leven sta. Ze weten dat ik voor HEM heb gekozen, niet voor wat hij gedaan heeft.

Ik weet niet hoe ik me zou voelen wanneer hij een brave, hardwerkende huisvader had vermoord…… Maar dat was geenszins het geval en hij had alle reden zich bedreigd te voelen. Is er enige reden waarom jij jezelf bedreigd zou voelen door een relatie met de betreffende man aan te gaan ? Wat houdt je tegen ? de mening van anderen of je eigen gevoel, dat wellicht niet zo groot is als je graag zou willen ?

Ik voor mezelf ben vreselijk geconfronteerd MET mezelf door wat mijn vriend gedaan heeft. Dat was goed. Ik kan nu tenminste volledig achter mijn keuze staan en dus ook achter hem. Dat wil niet zeggen dat ik achter zijn daad sta, maar wel dat ik alvast een weg voor ons kan banen voor de tijd dat hij weer vrij zal zijn.

Ik kan het vangnet zijn dat hij straks nodig zal hebben. Zal behoorlijk zwaar worden, maar ik heb het voor ONS over.

Sterkte meid, helemaal voor de strijd die je met jezelf zult voeren.

|Anne-Marie

• Xynyx

Helaas zit er wel wat in wat je zegt, Sip… In MIJN geval echter, was mijn vader degene die mij bijna vermoordde. Hij heeft me sexueel misbruikt toen ik nog maar een baby was. En mijn twee oudere broers wilden daar mee doorgaan.

Gelukkig was ik een sterk kind. Heb mijn vader noch die broers geen enkele kans meer gegeven toen ik nog maar 9 jaar oud was. Helaas zijn deze mensen nooit betrapt en dus ook nooit gestraft. En uitegerekend de man die vreesde voor mijn veiligheid en de zijne en bereid was daar desnoods een moord voor te plegen zit nu vast.

Het interesseert me echt geen hol hoelang hij moet zitten ( zijn zaak loopt nog ) en hoe de meningen over hem zijn. De nieuwe vrienden die ik ondertussen maak weten allemaal waarom hij niet bij me is. Ze steunen me van alle kanten…..

Ik bedoel maar, WAT is wijsheid.. ??

• Sip

Dat bedoel ik, hij zal een zware straf krijgen omdat hij het recht in eigen hand nam, maar zo'n man mag je nooit verlaten

• Cindy

Gewoon kappen meid,

Je weet niet waar je aan begint meid een en al ellende.

Mannen die binnen zitten hebben vaak de neiging on op momenten dat ze (even) buiten zijn zich anders voor te doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Nu je nog niet te ver erin zit wegwezen.

Je bent toch nog niet zo lang samen met hem en geen hand maar land vol mannen.

En anders weet waar je aan begint!!!!!

Liefs

• Mel

Slaat nergens op Cindy! Waarom zou het een en al ellende zijn? Je weet niet waar hij voor zit en hoe de situatie was waarin diegene iets gedaan heeft. Ik vind dat iedereen een 2e kans verdiend. Hij heeft zijn straf uitgezeten en misschien heeft hij zijn leven gebeterd.

Meta, ik vind wel dat jij er recht op hebt om te weten wat hij gedaan heeft. Daarna kan jij bepalen of jij daar mee kunt leven.

Heel veel sterkte, en welkom op Hart achter Slot en Grendel!

Liefs Mel

• Meta

Hoi Xynyx,

Ik heb nu met hem het hele weekend doorgebracht,en ik voel me zeker niet persoonlijk bedreigd door hem. Het is inderdaad misschien een beetje de mening van anderen die mij stoort (en dan niet van vreemden of ‘vrienden’, maar mijn eigen familie die in staat zouden zijn om mij aan de deur te zetten, en wil je zo'n risico lopen voor iemand die je nog maar een week kent?)

Maar na dit weekend kan ik wel zeggen dat ik er echt voor wil gaan. We hebben heel veel gepraat, en ik moet zeggen dat het wel lijkt alsof onze relatie daardoor al veel langer duurt dan eigenlijk het geval is.Hij heeft zeker spijt van wat er gebeurd is, maar is nog niet klaar om het mij te vertellen, ik geef hem daar dus ook de tijd voor.

Maar het is zeker een confrontatie met mezelf, want hij ziet het heel serieus, ik denk omdat hij al zolang zit, en dat jaagt mij een beetje angst aan, ik wil liever gewoon afwachten wat de toekomst brengt. Ik ben één van de weinigen waar hij zal kunnen op terugvallen als hij vrijkomt, want van vroeger kent hij niemand meer. Beetje benauwend gevoel, dat wel… maar we zullen wel zien.

Ik wil jou ook veel moed toewensen en het allerbeste voor de toekomst!

Maar zoals je het zegt: ik blijf momenteel wel nog een strijd met mezelf voeren, hoewel ik op dit ogenblik durf te zeggen dat ik ervoor wil gaan!

Groetjes, Meta